شناسهٔ خبر: 37805567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین اخبار شیوع کرونا

تشدید تدابیر محدود کننده برای کنترل ویروس

وزارت بهداشت چین اعلام کرد برای درمان شهروندانی که به ویروس کرونا آلوده شده اند بیمارستانی ویژه در مدت ۱۰ روز احداث می‌کند

صاحب‌خبر -

تشدید تدابیر محدود کننده برای کنترل ویروس به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎‏ به نقل از رویترز، مقامات کشور چین تدابیر محدود کننده برای کنترل ویروس "کرونا" را تشدید می‌کنند.

شمار قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در چین به ۴۱ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ووهان، منابع دولتی چین اعلام کردند شمار قربانیان ابتلا به ویروس کرونا در این کشور دستکم به ۴۱ نفر افزایش یافت.
منابع رسمی در چین اعلام کردند شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به حدود ۱۳۰۰ نفر رسیده است.
 
تعطیلی تمامی سینماها در شهر شانگهای
به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اعلام یک روزنامه محلی شانگهای چین، تمام سینماهای این شهر در طول تعطیلات سال نوی چینی بسته خواهند بود.
 
ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کورونا در استرالیا
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات استرالیا از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کورونا در این کشور خبر دادند.
 
ثبت دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه
شبکه تلویزیونی العربیه از ثبت دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه خبر داد. وزارت بهداشت فرانسه احتمال افزایش شمار مبتلایان به این ویروس را بعید ندانست.
 
تشدید تدابیر دولت چین 
شهر "ووهان" در کشور چین، همچنان در قرنطینه کامل قرار دارد و محدودیت ورود و خروج به این شهر اعمال و تشدید شده است. با گسترش ویروس کرونا در چین و افزایش شمار تلفات به ۲۶ کشته و آلوده شدن بیش از ۸۳۰ نفر به این ویروس، اقدامات مقامات این کشور برای کنترل این ویروس تقویت شده است.
روز جمعه چند ساعت قبل از شروع تعطیلات سال جدید چینی، مقامات چینی اقدامات جدیدی را در جهت جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر "کروناویروس" (nCoV-۲۰۱۹) انجام دادند؛ این بیماری تاکنون منجر به کشته شدن ۲۶ نفر شده و بیش از ۸۰۰ نفر را در این کشور، به این ویروس مبتلا کرده است. حمل و نقل عمومی در ده شهر چین به حالت تعلیق در آمده و معابد برای عموم بسته شده است. بعد از شهر ممنوعه "پکن"، "دیزنی لند" در "شانگهای" و بخشی از دیوار بزرگ در نزدیکی "پکن" نیز از روز شنبه بسته می‌شوند.
در این مرحله، سازمان بهداشت جهانی (WHO) چنین ارزیابی کرده است که قضاوت برای در نظر گرفتن این بیماری همه گیر به عنوان یک فوریت بهداشت عمومی در حوزه بین المللی بسیار زود است؛ با این وجود سازمان مستقر در ژنو تصریح کرده است که نظارت بر شیوع و گسترش "ویروس کرونا" به صورت "دقیقه به دقیقه" انجام می‌شود.
کارشناسان بهداشت عمومی از این موضوع به شدت نگران هستند که انتقال این ویروس ناشناخته به دلیل تعطیلات سال نو چینی، که به طور سنتی میلیون‌ها نفر از مردم چین در حال عزیمت و جابجایی در داخل یا خارج از مرز‌های این کشور هستند، تسریع شود. کمیسیون بهداشت ملی چین در آخرین ارزیابی خود، که مربوط به روز پنجشنبه است، آلوده شدن ۸۳۰ تن به این ویروس که به مرگ ۲۶ انجامیده، را تأیید کرده است. بیشتر موارد آلودگی در شهر"ووهان" متمرکز و گزارش شده است؛ شهر بزرگ صنعتی و تجاری در مرکز چین، که در استان "هوبی" واقع شده است. جایی که ویروس ماه گذشته در آن ظاهر شد. شهر "ووهان" که ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و در همسایگی شهر "هوانگانگ" (با ۷ میلیون نفر جمعیت) واقع شده است، هنوز در محدوده قرنطینه قرار دارد.
رفت و آمد‌های ریلی و هوایی از "ووهان"، به حالت تعلیق در آمده و حتی حرکت تعدادی از قطار‌ها متوقف شده است. ده‌ها شهر دیگر این استان نیز گام‌های مشابهی برداشته اند. همچنین شهرداری "ووهان" متعهد شده است با سرعت زیاد ساخت بیمارستان جدیدی با ظرفیت هزار تختخواب را آغاز نماید که قرار است روز دوشنبه افتتاح شود، و در آن مراقبت‌های خود را آغاز کرده و از بیماران آلوده به این ویروس جدید مراقبت نماید.
در خارج از چین، مواردِ آلودگی در کشورهایِ تایلند (۴ مورد)، سنگاپور (۳ مورد)، ویتنام (۲ مورد)، ژاپن (۲ مورد)، کره جنوبی (۲ مورد)، تایوان (۱ مورد)، در آمریکا (۱ مورد) و در کشور نپال (۱ مورد)، گزارش شده است که همین موضع باعث شده است تا چندین شرکتِ هواپیمایی پرواز‌های خود را برای عزیمت یا ورود به شهر "ووهان" متوقف کنند.
بیماران که از شرایط پزشکی (نظیر فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی) رنج می‌برند، با ابتلا به این ویروس، سیستم ایمنی بدن شان به شدت تضعیف می‌شود. این ویروس، که طبق گفته مقامات چینی در حال گسترش است، باعث تب، سرفه و مشکلات تنفسی می‌شود، علائم متداول در سایر آسیب‌ها و بیماری‌ها که سبب شده است تشخیص "بیماری کرونا" دشوار شود.
طبق گفته "ائتلاف ابتکار و نوآوری در زمینه آماده سازی برای مقابله با بیماری‌های همه گیر" (CEPI)، سه تیم جداگانه از محققان اقدام به تولید واکسن در برابر "بیماری کروناویروس" (nCoV-۲۰۱۹) می‌کنند، که تصریح کرده اند هدف از فعالیت شان، دستیابی به حداقل یک واکسن بالقوه در مرحله کارآزمایی بالینی تا پایان ماه ژوئن است. برخی از کارشناسان معتقدند که این عاملِ جدید می‌تواند از ویروس"سارس" (Sras) (سندرم حاد تنفسی سخت) کمتر بدخیم باشد، یک "کرونا ویروس" (coronavirus) با منشا یک بیماری همه گیر، که قبلا در سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ میلادی نیز در چین ظاهر شده و نزدیک به ۸۰۰ نفر را کشته بود. نظر این تیمِ کارشناسی، توسط "لی هسیین لوون" نخست وزیر سنگاپور، و طی سخنرانی او برای سال جدید چینی، اعلام شد. 
 
چین برای بیماران آلوده به ویروس کرونا در مدت ۱۰ روز بیمارستان می‌سازد
به گزارش خبرگزاری شین هوا، وزارت بهداشت چین اعلام کرد برای درمان شهروندانی که به ویروس کرونا آلوده شده اند بیمارستانی ویژه احداث می‌کند و این بیمارستان، تنها در مدت ۱۰ روز ساخته خواهد شد.
خبرگزاری شین هوا تصاویری منتشر و اعلام کرد مربوط به آغاز ساخت این بیمارستان است که ساخت آن در شهر «ووهان» در استان هابی در مرکز این کشور آغاز شده است.
مسئولان چینی معتقدند ۱۰ روز زمان زیادی است و با توجه به افزایش موارد آلوده شدن به ویروس کرونا، باید این بیمارستان در زمان کوتاه تری ساخته شود.
 
تشکر ترامپ از چین درخصوص نحوه رسیدگی به ویروس کورونا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری نوشت: «چین به شدت تلاش کرده است تا ویروس کورونا را مهار کند. آمریکا قویا از تلاش‌ها و شفافیت آن‌ها قدردانی می‌کند. به ویژه از طرف مردم آمریکا می‌خواهم از رئیس جمهور شی جینپینگ تشکر کنم.»
 
شناسایی دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا
به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری از شناسایی دومین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا خبر داد.
 
تمامی مسافران از مبدا چین در فرودگاه بین المللی "حمد" قطر معاینه می شوند
به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق گزارش خبرگزاری دولتی قطر، این کشور تمامی مسافران از مبدا چین را به عنوان اقدامی پیشگیرانه علیه ویروس کرونا در فرودگاه بین المللی "حمد" تحت معاینه قرار می دهد.
 

نظر شما