شناسهٔ خبر: 37536159 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| ۳۵۰۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در کشور ساماندهی شده است

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان کشور با بیان اینکه ۳۵۰۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در کشور ساماندهی شده است گفت: بهبود وضعیت ورزش معلولان در کشور نیاز به کمک و حمایت دولت و خیرین دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا مظلومی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون نابینایان و‌ کم‌بینایان برگزاری یک دوره مسابقات را از چهارم تا نهم بهمن‌ماه امسال به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و بزرگداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی ویژه بانوان در دستور کار خود دارد.

وی افزود: این مسابقات با حضور 470 نفر از بانوان ورزشکار نابینا و کم‌بینای سراسر کشور در بابلسر برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: برای آقایان نیز در دهه فجر مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی ازجمله شنا، شطرنج، دو صحرانوردی در نظر گرفته‌شده است.

مظلومی در مورد مسابقات برون‌مرزی پیش رو ویژه نابینایان و‌ کم‌بینایان عنوان کرد: فدراسیون 6 ورزشکار را برای کسب سهمیه برای حضور در مسابقات پارالمپیک 2020 در اسفندماه امسال به دوبی اعزام می‌کند.

 رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به کسب 2 سهمیه در رشته ورزشی جودو برای مسابقات پارالمپیک 2020 خاطرنشان کرد: در فروردین و‌ اردیبهشت‌ماه سال 99 مسابقات جودو در انگلیس و باکو برگزار می‌شود که رنگینک ایران در این مسابقات مشخص می‌شود.

مظلومی از ساماندهی 3500 ورزشکار کم‌بینا و نابینای خانم و آقا در کشور خبر داد و عنوان کرد: هشت رشته ورزشی برای آقایان و پنج رشته ورزشی ویژه بانوان نابینا و کم‌بینا در کشور وجود دارد و مسابقات هرساله در رده‌های مختلف جوانان، بزرگ‌سالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان ورزشکار نابینا و کم‌بینا در دو رشته ورزشی پاورلیفتینگ و دوچرخه‌سواری تقریباً غیرفعال هستند گفت: در مسابقات برون‌مرزی نیز در حال حاضر بانوان ورزشکار رشته جودو امکان حضور ندارند و حضور بانوان بینا با مقنعه در مسابقات برون‌مرزی پذیرفته‌شده است و ولی حضور بانوان نابینا با مقنعه در حال حاضر موردقبول واقع نشده است.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در مورد وضعیت ورزشکاران استان سمنان در سطح کشور گفت: انتظار ما از مدیرکل ورزش و‌ جوانان استان سمنان حمایت از همین تعداد محدود ورزشکار نابینا و کم‌بینایان این استان در رشته‌های ورزشی مختلف است.

مظلومی اضافه کرد: در حال حاضر رتبه استان سمنان در حوزه ورزش نابینایان و کم‌بینایان در کشور نسبت به سال‌های گذشته افت کرده است و در جایگاه نوزدهم قرار دارد.

انتهای پیام/363/ ع

نظر شما