شناسهٔ خبر: 67631490 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هشدار تازه سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا

تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به کاهش واکسیناسیون کرونا نیز هشدار داد و از جوامعی که در معرض خطر افزایش این بیماری هستند، درخواست کرد که همچنان به واکسیناسیون در مقابل ویروس کووید-۱۹ ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سازمان‌های جهانی بهداشت پنجشنبه هشدار داد که کووید-۱۹ همچنان مرگبار است و در یک هفته گذشته جان حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر را در سراسر دنیا گرفته است.

ادهانوم در کنفرانسی خبری اظهار کرد که به رغم آمار تلفات بالای کرونا «آمار نشان می‌دهد که پوشش واکسیناسیون در میان کارکنان بخش بهداشت و درمان و افراد بالای ۶۰ سال کاهش یافته است.

خبر مرتبط
چگونه با ویروس پشه آدئوس تب دانگی مقابله کنیم/ از سفر به این مناطق بپرهیزید

اقتصادنیوز :مدیر برنامه مدیریت بیماری‌های منتقله از پشه آئدس مهاجم در وزارت بهداشت گفت: افرادی که به کشورهای آلوده سفر داشته‌اند، باید تا دو هفته پس از بازگشت اگر علائم ابتلاء را داشتند به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند، لازم است بدانیم این بیماری درمان اختصاصی ندارد و درمان‌ها بیشتر حمایتی است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت به افرادی که در جوامع پرخطر هستند و ۱۲ ماه از آخرین دوز واکسیناسیون آنها سپری شده است، بار دیگر برای زدن واکسن اقدام کنند.

طبق گزارش‌هایی که به سازمان جهانی بهداشت رسیده بیش از هفت میلیون نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اما به نظر می‌رسد که آمار واقعی بیش از این رقم باشد.

شیوع کرونا اقتصاد و نظام پزشکی بسیاری از کشورهای دنیا را تحت فشار قرار داد. ادهانوم در ماه می ۲۰۲۳ پایان وضعیت اضطراری بین‌المللی در خصوص کرونا را اعلام کرد.

کرونا اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین ردیابی شد. سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است که همچنان نسبت به این ویروس مراقب باشند و دسترسی به آزمایش‌های قابل اعتماد، درمان و واکسیناسیون کرونا را فراهم کنند.

 

نظر شما