شناسهٔ خبر: 37535943 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون نابینایان:

امکان افزایش کسب سهمیه پارالمپیک در دو و میدانی وجود دارد

سمنان- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان گفت: انتظار می رود ورزشکاران اعزامی نابینا و کم بینا به رقابت‌ها تا پایان امسال، بتوانند در رشته دو و میدانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو سهمیه کسب کنند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مظلومی روز شنبه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سالانه هیات نابینایان و کم بینایان استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به کسب ۲ سهمیه در رشته جودو، افزود: جودوکاران کشور در فروردین و اردیبهشت سال آینده در رقابت‌های انگلیس و باکو شرکت می‌کنند تا با تعیین رنکینگ و کلاس‌بندی به پارالمپیک ۲۰۲۰ اعزام شوند.

وی بیان کرد: مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان به نام سردار سلیمانی در پنج رشته ورزشی در بخش آقایان و بانوان بهمن امسال برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون ورزشی نابینایان و کم بینایان ادامه داد: ورزشکاران در این مسابقات در رشته‌های گلبال، شطرنج، شنا، دوصحرانوردی و بولینگ با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در دو تاریخ مختلف برای آقایان و بانوان، خاطرنشان کرد: این مسابقات از چهارم تا نهم بهمن ماه در بخش بانوان و از نهم تا چهاردهم بهمن ماه در بخش آقایان برگزار می‌شود.

مظلومی به رتبه و وضعیت هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان سمنان در کشور اشاره و اضافه کرد: این استان رتبه ۱۹ تا ۲۰ در بین استان‌ها را دارد و انتظار می‌رود هیات استانی برای ارتقای این شاخص تلاش بیشتری کند.

وی تاکید کرد: ورزشکاران این رشته از بسیاری امکانات در جامعه محروم هستند و برای فعالیت بیشتر به بودجه و نگاه خاص مسوولان نیاز دارند.

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان یادآور شد: جامعه آماری ورزشکاران یک درصد جامعه است اما به علت شرایط خاص، به توجه و امکانات بیشتری نیاز دارند.

نظر شما