شناسهٔ خبر: 37343385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنگ نیروهای شرق و غرب لیبی پس از دو روز آرامش ازسر گرفته شد

درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس ، پس از گذشت دو روز آرامش نسبی ازسر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر و نیروهای غرب به رهبری دولت فائز السراج در محورهای عین‌زاره و صلاح‌الدین واقع جنوب طرابلس پایتخت لیبی از صبح امروز پنجشنبه از سر گرفته شد.

شاهدان عینی گفتند که صدای تیراندازی در دو محور یاد شده شنیده می‌شود و صدای انفجارهای پیاپی محله‌های مسکونی را به لرز درآورده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، هواپیماهای جنگی همچنان در آسمان طرابلس در حال پرواز هستند.

کانال «الأحرار» لیبی نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش کرد که توپخانه سنگین نیروهای دولت وفاق ملی، مواضع شبه‌نظامیان حفتر در محور الخلاطات واقع در جنوب طرابلس را هدف قرار داد.

لیبی از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

از سوی دیگر اتاق عملیات برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی از انهدام یک دستگاه تانک و نفربر متعلق به نیروهای حفتر در محور الیرموک واقع در طرابلس خبر داد.

بنابر گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، «محمد قنونو» سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی گفت که نیروهای ما امروز پنج‌شنبه یک تانک و یک نفربر را در محور الیرموک منهدم کردند و نیروهای ما با توپخانه سنگین مواضع شبه‌نظامیان حفتر در محور الخلاطات را هدف قرار دادند.

۲۰ کشته در درگیری‌های جنوب طرابلس

نیروهای حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» نیز مدعی شد که در جریان درگیری‌های محور صلاح‌الدین در جنوب طرابلس ۲۰ نفر کشته شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات«الکرامه» مدعی شد که پیشرفت‌های مهمی در عملیات امروز محقق شده و «۱۲ نفر از شبه‌نظامیان» به اسارت درآمده و ۲۰ نفر نیز کشته شدند.

انتهای پیام/ص

نظر شما