شناسهٔ خبر: 37327338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لیبی | اسارت ۲۵ نفر از شبه‌نظامیان شرق لیبی

نیروهای غرب لیبی (دولت وفاق ملی) از اسارت ۲۵ نفر از شبه‌نظامیان تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت لیبی) در بیانیه‌ای از اسیر شدن ۲۵ نفر از شبه‌نظامیان شرق لیبی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که این افراد صبح امروز چهارشنبه اسیر شدند و پس از اسارت سلاح‌ها و مهمات خود را تحویل دادند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، دولت وفاق ملی لیبی همچنین از کشته شدن سه غیرنظامی در بمباران منطقه السوانی واقع در جنوب طرابلس توسط نیروهای شرق به فرماندهی «خلیفه حفتر» (ژنرال سابق ارتش لیبی) خبر داد.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی «برکان الغضب» آمده است که طبق آمار اولیه در این حمله سه نفر کشته شده‌اند. «در این حمله یک کارگاه و انبار آهن آلات هدف قرار گرفته است و سه شهید نیز عبارت از صاحب کارگاه، پسر او و راننده تاکسی است».

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

لیبی از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای حفتر(شرق) و نیروهای السراج (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

انتهای پیام/ص

نظر شما