شناسهٔ خبر: 37314248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تصفیه‌خانه آب بندرعباس از بهترین‌ها در کشور است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: تصفیه خانه آب بندرعباس یکی از بهترین‌ها در کشور است و ما همان حساسیت‌ها را برای دیگر شهرهای استان نیز اعمال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد امین قصمی صبح امروز در یک نشست خبری با بیان این که بزودی در آینده‌ای نزدیک شرکت آب و فاضلاب شهری با شرکت آب و فاضلاب روستایی در هرمزگان ادغام خواهند شد، اظهار کرد: امیدواریم با این ادغام و ایجاد یک مدیریت واحد در این زمینه، خدمت رسانی به مردم کیفیت بهتری پیدا کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در زمینه آبرسانی، ایجاد منابع پایدار آبی با استفاده از دستگاه‌های آبشیرین‌کن است و در تلاشیم تا ظرفیت شیرین‌سازی آب از دریا را برای تأمین آب آشامیدنی و مصرف مردم شهرهای مختلف استان به 140 هزار مترمکعب در روز برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری بندرعباس با اشاره به وقوع بارش‌های اخیر در استان، تصریح کرد: در عین حال ما بر افزایش ظرفیت منابع پایدار آبی متمرکز شده‌ایم تا از تنش آبی در حال و آینده استان هرمزگان بکاهیم.

تصفیه‌خانه آب بندرعباس یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های کشور است

قصمی در ادامه خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب بندرعباس یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های کشور است که تمامی استانداردهای فنی و بهداشتی در آن به خوبی اجرا می‌شود.

وی تأمین پایدار آب در شهر بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین شهر استان را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و بیان داشت: همین حساسیت برای دیگر شهرهای استان نیز وجود دارد و همکاران ما به طور مستمر بر کیفیت و فرآیندهای تصفیه آب در این شهرها نظارت دارند.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به در پیش بودن برگزاری مناقصه احداث آبشیرین‌کن 8 هزار مترمکعبی پارسیان، گفت: با وجود محدودیت‌های منابع مالی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم تا این محدودیت‌ها به زندگی مردم کشیده نشود و هم اکنون پروژه مهم آبرسانی به شهرستان بشاگرد را از طریق سد جگین آغاز کرده‌ایم.

قصمی در خصوص موضوع فاضلاب شهر بندرعباس و بوی بد ناشی از آن در سطح شهر نیز اظهار کرد: متأسفانه در سطح شهر بندرعباس با مجموعه‌ای از بافت‌های فرسوده مواجهیم که امکان اجرای پروژه فاضلاب در این محلات وجود ندارد و این محلات فاضلاب خود را در محیط رهاسازی می‌کنند که در نهایت به یکی از خورهای شهر می‌رسد و بخشی از بوی بد موجود در شهر متأثر از همین وضعیت است.

وی درباره آخرین وضعیت پساب فاضلاب شهر بندرعباس نیز با بیان این که بدلیل پیچیدگی‌ها و سخت بودن فرآیند تصفیه و همین طور نیاز به خط انتقال و دیگر دلایل، تقاضای کمی برای استفاده از پساب بندرعباس وجود داشته اما با این حال منطقه ویژه اقتصادی و صنایع فلزی خلیج فارس در غرب شهر بندرعباس برای آبیاری فضای سبز، درخواست‌هایی داشته‌اند که در حال رایزنی با آنها هستیم.

انتهای پیام/3264

نظر شما