شناسهٔ خبر: 37327557 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش بوی نامطبوع خور گورسوزان بندرعباس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت:برای کاهش بوی نامطبوع خور گورسوزان با همکاری شهرداری بندرعباس این خور لایروبی و ۴۰۰ تن آهک در بستر خور پاشیده شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ قصمی در نشست خبری افزود:رها شدن مستقیم پساب فاضلاب تصفیه خانه بندرعباس در خور‌ها و لایروبی نشدن اصولی آن علت اصلی بوی نامطبوع فاضلاب است.
وی نشت روان آب‌ها از بالا دست و رها سازی فاضلاب محلات قدیمی به خور‌ها را از دیگر دلایل پخش بوی بد فاضلاب در شهر دانست که تولید گاز بد بوی سولفید هیدروژن را به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت:۴۰۰ کامیون لجن از خورگورسوزان برداشت و ۴۰۰ تن آهک در بستر خور پاشیده شد که بوی بد را در شهر کاهش داد.
قصمی افزود: با کمک سایر دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری بوی بد به صورت اساسی برطرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت:به علت بافت فرسوده چهل درصدی شهر بندرعباس اجرای طرح فاضلاب در محلات قدیمی دشوار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: شهرداری و منطقه ویژه اقتصادی و صنایع فلزی خلیج فارس در غرب بندرعباس برای آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه شده درخواست دادند.
قصمی افزود: به زودی برای خدمت رسانی بهتر به مردم شرکت آب و فاضلاب شهری با شرکت آب و فاضلاب روستایی در هرمزگان ادغام می‌شوند.
وی گفت: ایجاد منابع پایدار آبی با استفاده از دستگاه‌های آبشیرین‌کن در اولویت است.

نظر شما