شناسهٔ خبر: 39880379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آرامش «آبی» در شرق هرمزگان/ اجرای 2 پروژه ملی آبرسانی در «بشاگرد»

مدیرعامل آبفای هرمزگان از اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: دولت اقدامات اساسی در ایجاد زیرساخت‌های تامین، انتقال و تصفیه آب در این شهرستان انجام داده تا با بهره داری از این پروژه‌ها بتوانیم آرامشی را در حوزه تامین آبِ بشاگرد ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین قصمی اظهار کرد: محدویت منابع آبی و پراکندگی روستاها در شهرستان بشاگرد متغیرهایی بودند که ما را با چالش جدی در تامین نیاز آبی پایدار این شهرستان مواجه کرده بود و بر همین اساس دولت و مجموعه وزارت نیرو با استفاده از ظرفیت‌های پایدار منابع آبی موجود نظیر سدهای جگین و سُهران، اقدام به تعریف دو پروژه ملی آبرسانی در این شهرستان کرد.

وی افزود: پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر شامل 81 کیلومتر خط انتقال، دو باب ایستگاه پمپاژ، 5 واحد مخزن و مجموعه تصفیه خانه آب با ظرفیت 180 لیتر بر ثانیه است که امسال فاز اول این پروژه وارد مدار بهره برداری شد و به زودی در مراسم رسمی افتتاح خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان با بیان این که برای انتقال آب از سدجگین به شهرستان سردشت و روستاهای مسیر، یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده و 2 هزار میلیارد ریال برایی تکمیل آن مورد نیاز است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه نیاز آبی شهرستان سردشت و 10روستای مسیر شامل وی، چخون، رازکا، جکدان،علی آباد، اَهوِن، گَروغ و دِهِندِر و ... برطرف می‌شود. همچنین بر اساس برنامه پیش بینی شده، در فازهای بعدی این پروژه متناسب با تامین اعتبار مورد نیاز، روستاهای بیشتری آبرسانی خواهد شد. 

پیشرفت 65 درصدی انتقال آب از سد سُهران به گوهران

قصمی در ادامه به اجرای پروژه انتقال آب از سد سُهران به شهر گوهران و 56 روستای مسیر اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز شامل 53 کیلومتر خط انتقال، 3 باب ایستگاه پمپاژ و 10 واحد مخزن است که عملیات اجرایی پکیج های تصفیه آبِ آن با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه انجام و وارد مدار بهره برداری شده است.  

وی افزود: خط انتقال این پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و کل پروژه با 65 درصد پیشرفت در حال اجراست و بنا داریم تا پایان سال99، کلکتور اصلی پروژه که تامین آب شهرستان گوهران است، را به بهره برداری برسانیم. 

مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: برای انتقال آب از سد سُهران به گوهران تاکنون 280 میلیارد ریال هزینه شده و حدود 900 میلیارد ریال نیاز داریم تا با اجرای مجموعه کامل خطوط فرعی، این پروژه به پایان برسد. 

قصمی در پایان اطمینان داد: با اجرای این دو پروژه در افقی کوتاه مدت، چالش اصلی تامین نیاز آبی شهرستان بشاگرد برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/۳۲۶۴

نظر شما