شناسهٔ خبر: 36881828 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخواست مردم حرکت دانشگاه به سمت نوآوری است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه مردم خواستارحرکت دانشگاه‌ها به سمت نوآوری هستند ،‌گفت: باید با استفاده از خلاقیت نیروی انسانی متخصص دانشگاهی محصولات نوآورانه تولید و اقتصاد کشور را دچار تغییر کنیم.

صاحب‌خبر -

یعقوب فتح اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه عملی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مردم خواستار حرکت دانشگاه‌ها به سمت نوآوری هستند،گفت: همانگونه که مردم ایران با انقلاب اسلامی توانستند کشور را در مسیر پیشرفت و خودکفایی قرار دهند، اکنون نیز همان مردم خواستار حرکت رو به رشد دانشگاه‌ها به سمت نوآوری و کارآفرینی هستند که این درخواست از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است. 

* باید ابتکار عمل علمی در کشور نهادینه شود

وی افزود: شرایط کنونی کشور ایجاب می‌کند برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و همچنین ایجاد یک جهش علمی، ابتکار عمل علمی در کشور نهادینه شود و باید با استفاده از خلاقیت نیروی انسانی متخصص دانشگاهی محصولات نوآورانه را تولید کرده و اقتصاد کشور را دچار تغییر و تحول کنیم که با این اتفاق، مردم می‌توانند پیشرفت‌های علمی کشور را درک کنند. 

*  نوآوری در تولید محصولات

فتح‌اللهی تصریح کرد: مهمترین اتفاقی که امروز  می‌تواند در سطح کشور توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی انجام شود، نوآوری در تولید محصولات و همچنین تکنولوژی روز دنیا است،‌بنابراین باید برای رسیدن به این هدف، یک انقلاب اساسی در حوزه علم و فناوری اتفاق بیفتد. 

*  نوآوری فقط در حوزه تکنولوژی خلاصه نمی‌شود

وی ادامه داد: من معتقدم نوآوری فقط در حوزه تکنولوژی خلاصه نمی‌شود، چرا که می‌توان نوآوری را در تولید محصول و فرایند تأثیرگذاری آن در جامعه انجام داد. این در حالی است که ریشه‌ نوآوری در درون دانشگاه است و تنها برای انجام آن یک کار عمومی نیاز است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما