شناسهٔ خبر: 36717422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اعلام کرد:

«فردا» آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس در ۴ فرمانداری خراسان جنوبی

خوش خبر با اشاره به اینکه از صبح روز یکشنبه دهم آذر ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود، گفت: فرمانداری‌های بیرجند، قاینات، فردوس و نهبندان مراکز اصلی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» امروز (9 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انتخابات یکی از پیامدهای مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران است که مردم با شناخت و درایت همواره پای صندوق های رأی آمدند و عزت و ابهت نظام را رقم زدند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان امسال، گفت: امیدواریم در تمام مراحل انتخابات بتوانیم در عمل قانون را رعایت و به آن پایبند باشیم.

 

خوش خبر با بیان اینکه با دستور وزیر کشور از صبح روز یکشنبه دهم آذرماه ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود، افزود:  داوطلبان به مدت هفت روز فرصت دارند به مراکز اصلی حوزه انتخابیه مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه داوطلبان خارج از استان می‌توانند به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند، ادامه داد: افرادی که خارج کشور هستند نیز می‌توانند به مراکز رسمی، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های خارج از کشور برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

 

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال سامانه جامع انتخابات وجود دارد و تمام اقدامات رصد می شود، عنوان کرد: جرائم، تخلفات از عدم رعایت قانون است و هرگونه فعالیت تبلیغاتی تا 24 ساعت قبل از زمان انتخابات است.

 

خوش خبر به مصادیق تخلفات انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط نامزدها، هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهادها، افراد و یا نامزد‌ها از سوی نامزد‌های انتخاباتی و نوشتن، اظهار و انتشار مطالبی که در قوانین مربوطه جرم شناخته شده است از جمله مصادیق تخلفات انتخاباتی است.

 

وی بیان کرد: همچنین دیوارنویسی، تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزد‌ها در مهلت قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق شده، نصب یا توزیع کلیه اقلام و آثار تبلیغات انتخاباتی تهیه شده بدون رعایت مفاد این قانون و فاقد نام و هویت تهیه‌کننده، استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع، اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستاد‌های انتخاباتی نامزدها و استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی از دیگر مصادیق تخلفات انتخاباتی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر رصد فضای مجازی در کمیته ویژه، گفت: با توجه به احتمال برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی تمام تدابیر امنیتی برای جلوگیری از حملات سایبری اندیشیده شده است.

 

خوش خبر از تشکیل کمیته فناوری اطلاعات ذیل ستاد انتخابات خبر داد و افزود: در 11 استان سطح کشور بستر اجرای الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده که خراسان جنوبی یکی از این استان ها است.

 

وی بیان کرد: اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه،  داشتن مدرک تحصیلی کارشناس ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء‌شهرت در حوزه انتخابیه و حداقل سن (30) سال تمام و حداکثر (75) سال تمام از شرایط لازم برای ثبت‌نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

 

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی تاکید کرد: ثبت‌نام داوطلبان از ساعت 8 تا 18 هر روز در مراکز حوزه انتخابیه انجام می‌شود و افراد هنگام حضور برای ثبت‌نام مدارک لازم را به همراه داشته باشند.

 

به گفته وی 10 هزار نفر در بحث نظارت، بازرسی و اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی فعال خواهند بود.

 

خوش خبر با تاکید بر اینکه تخلف در بحث انتخابات و عدم رعایت قانون از هیچ فرماندار و بخشدار و عوامل اجرایی پذیرفته نیست، گفت: برگزاری سالم انتخابات و صیانت از آرای مردم از مهمترین وظایف و رسالت های ما است.

 

استان مرزی خراسان جنوبی 11شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد. هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه در حال حاضر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

 

 

 

نظر شما