شناسهٔ خبر: 36720761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی:

بستر انتخابات الکترونیکی فراهم است/ مشارکت ۱۰ هزار عامل اجرایی در انتخابات خراسان جنوبی

50028

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان فراهم است، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار نفر عوامل نظارتی، اجرایی و بازرسی در انتخابات امسال را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

ناصر خوش خبر، امروز ۹ آذر در نشست خبری اظهار کرد: انتخابات یکی از پدیده‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی است که پس از ۴۰ سال مردم با پختگی، شناخت و درایت و حفظ مصالح نظام پای صندوق های رای آمده و ابهت نظام را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در این حوزه هر سال با مشارکت بالایی شرکت می‌کنند، افزود: امیدواریم امسال نیز شاهد تکرار این صحنه‌های ناب در راستای اتحاد و همدلی و وحدت باشیم.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انتخابات مجلس با برخی مولفه‌های محلی گره می‌خورد و نیازمند این هستیم که با صبر و شناخت و دوری از شتابزدگی موانع را برطرف کرده و قانون را نصب العین خود قرار دهیم.

خوش خبر با بیان اینکه در حوزه انتخابات با تمکین از قانون و اجرای آن مسیر روشن می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم با هماهنگی‌های انجام شده زمینه و بستر را برای حضور افراد کارآمد فراهم کنیم.

وی ادامه داد: پس از دستور انتخابات که از سوی وزیر کشور فردا به حوزه‌های انتخابیه در سطح کشور اعلام می‌شود، انتخابات عملا روند اجرایی خود را آغاز کرده و ثبت نام در مراکزحوزه‌های انتخابیه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: طبق قانون در خراسان جنوبی چهار حوزه انتخابیه داریم که برای هر کدام از آن ها یک نماینده انتخاب می‌شود و برای اولین اقدام ثبت نام در این مراکز انجام می‌شود.

خوش خبر ادامه داد: داوطلبان خارج از استان برای ثبت‌نام می‌توانند به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه و افرادی که خارج از کشور هستند نیز می‌توانند به مراکز رسمی، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های خارج از کشور مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سامانه جامع اطلاعات به صورت آنلاین اطلاعات و اخبار انتخابات رصد می‌شود و همه امور بر روال نظم جریان خواهد داشت، افزود: جرائم انتخاباتی از زمانی آغاز می‌شود که قوانین را زیر پا بگذاریم.

وی بیان کرد: در بحث تبلیغات که در فصل ۶ قانون انتخابات به آن اشاره شده مصادیق مجاز و غیر مجاز ستاد انتخاب کشور مصوب و به استان‌ها ابلاغ شد و مراجع انتظامی، نظامی و قضایی مجاز به برخورد با تبلیغات غیرقانونی هستند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام تلاش ما برگزاری انتخابات سالم است، خاطرنشان کرد: مهلت تبلیغات تا 24 ساعت قبل از زمان انتخابات خواهد بود.

خوش خبر به داوطلبان توصیه کرد به قانون تمکین کنند و افزود: مصادیق غیرمجاز شامل هرنوع دیوار نویسی، نصب پلاکارد، استفاده از بلندگوهای سیار، اعلام نظر شخصیت‌ها در تایید نامزدها و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق صدا و سیما و تریبون نماز جمعه است.

وی ادامه داد: استفاده از وسایل و امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغ یک نامزد، فعالیت تبلیغاتی کارمندان دولتی در ساعات اداری، تبلیغ نامزدها در نشریات متعلق به سازمان‌ها و نهادها، تبلیغ استانداران، فرمانداران و معاونان و مشاوران آن‌ها و الصاق اعلامیه‌ها و پوسترها و آگهی تبلیغاتی روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته فضای مجازی ذیل ستاد انتخابات شکل گرفته امیدواریم بتوانیم مسیر درست بهره مندی از فضای مجازی در راستای تشویق و ترغیب به مشارکت بیشتر را فراهم سازیم و با استفاده از ابزارهای قانونی لازم با افراد سوء استفاده کننده برخورد خواهد شد.

خوش خبر با بیان اینکه رصد حملات سایبری در دستور کار نظام است، افزود: یکی از کمیته‌های تخصصی در پدافند غیرعامل به بحث اقدامات سایبری می‌پردازد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فناوری اطلاعات ذیل ستاد انتخابات، اظهار کرد: در 11 استان کشور که جمعیت کمتری داشتند، بستر و زیرساخت لازم برای اجرای الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شده که خراسان جنوبی یکی از این استان‌ها است و آمادگی لازم را برای پرداختن به این امر دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناس ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام از جمله شرایطی است که داوطلبان باید داشته باشند.

خوش خبر با اشاره به اینکه به افرادی که قصد ثبت نام دارند توصیه می کنیم این امر را به روزهای آخر موکول نکنند، افزود: نزدیک به ۱۰ هزار نفر عوامل نظارتی، اجرایی و بازرسی در انتخابات امسال را تشکیل می‌دهند و برنامه‌های آموزشی برای این افراد تدارک دیده شده تا بتوانند نقش کلیدی خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: این افراد نباید منتصب به کاندیداها باشند و اگر منتصب باشند باید جایگزین برای آن‌ها مشخص شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی یادآور شد: آسیب‌ها احصا و به فرمانداران ابلاغ شده تا در روند انتخابات خللی ایجاد نشود.

انتهای پیام

نظر شما