شناسهٔ خبر: 67601771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌برداری از ۳ پروژه عمرانی در محله عباسی تبریز

سه پروژه فرهنگی، ورزشی و فضای سبز شهرداری منطقه یک تبریز با ۶۵ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، پروژه‌های فرهنگ‌سرای شهدای کوی لاله عباسی، فضای سبز پیرامون آن و سالن چند منظوره ورزشی شمس تبریزی، در ادامه سه‌شنبه‌های افتتاح تبریز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و یعقوب هوشیار شهردار تبریز امشب _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ با ۶۵ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.

حکیمه غفوری، از اعضای شورای اسلامی شهر در آئین بهره‌برداری از سالن ورزشی چندمنظوره شمس تبریزی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز باید در راستای توسعه و آبادانی شهر دست در دست هم داده و برای پیشرفت آن قدم برداشته‌اند.

وی افزود: امیدوارم این پروژه‌های جدید در راستای سلامتی خانواده‌های تبریزی به کار گرفته شود.

غفوری با بیان اینکه هوشیار از اولین روز مدیریت خود بر شهرداری تبریز قول تلاش شبانه‌روزی داده و در این راستا فعالیت کرده است، یادآور شد: تلاش داریم با همکاری و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، تبریز را به جایگاهی که انتظار آن را داریم، برسانیم.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار کرد: برنامه راهبردی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲ توجه به سرانه‌های شهری در مناطق محروم بود که امروز شاهد بهره‌برداری از سه پروژه فرهنگی، ورزشی و فضای سبز در این راستا بودیم.

وی افزود: فرهنگسرای شهدای کوی لاله عباسی با فضای سبز پیرامون آن با ۴۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید که شامل فضای ورزشی و فرهنگی است.

شهردار تبریز با اشاره به مشخصات فنی فرهنگسرای شهدای کوی لاله اعلام کرد: پروژه در زمینی به مساحت ۸۳۵ مترمربع و در دو طبقه سازه‌ای شامل فضاهای عمومی، کتابخانه، کلاس‌های آموزشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، مدیریت و سالن کنفرانس احداث شده و به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

هوشیار ادامه داد: تا رسیدن به سرانه‌های فرهنگی، فضای سبز و ورزشی تبریز به استانداردهای لازم، روند احداث مجموعه‌های مختلف در این حوزه‌ها ادامه می‌یابد.

وی سالن چندمنظوره ورزشی پارک شمس تبریز را یکی از ۲۵ سالن ورزشی در دست احداث معرفی و خاطرنشان کرد: سالن ورزشی چندمنظوره پارک شمس تبریزی با مساحت ۱۴۰۱ مترمربع در دو طبقه سازه‌ای و با ۲۵ میلیارد تومان هزینه احداث شده و شامل ۲ سالن بزرگ و کوچک برای رشته‌های فوتسال، والیبال، تنیس، بدمینتون، بازی‌های کامپیوتری و همچنین مجهز به رختکن، دوش، سرویس بهداشتی و دفتر مدیریت است.

شهردار تبریز افزود: برنامه مدیریت شهری ارائه فعالیت‌های آموزشی رایگان در مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی تازه تأسیس است و در کنار آن تلاش داریم دسترسی عموم شهروندان به امکانات شهری را تسهیل کنیم.

هوشیار با بیان اینکه سرانه ورزشی تبریز پیش از این ۳۰ سانتی‌متر مربع بود تاکید کرد: بر اساس قولی که به شهروندان عزیز در رابطه با استانداردسازی سرانه‌های شهری داده‌ایم، با افتتاح ۵۵ پروژه، سرانه ورزشی شهر به ۲ برابر می‌رسد.

حمید شاهوردی، شهردار منطقه یک تبریز نیز در آئین افتتاح سالن چندمنظوره ورزشی پارک شمس تبریزی اظهار کرد: در راستای تکالیف بودجه‌ای شهرداری منطقه یک مقرر شده است این منطقه ۲۵ سالن چندمنظوره در نقاط مختلف احداث کند که کاربری آنها صرفاً ورزشی نیست.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های راهبردی شهردار تبریز مبنی بر افزایش سرانه‌های شهری به خصوص در مناطق کم برخوردار شهر، این سالن چندمنظوره ورزشی به بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه یک تبریز سالن ورزشی شمس تبریزی را اولین سالن سرپوشیده تنیس در تبریز و استان آذربایجان‌شرقی معرفی و تاکید کرد: این سالن تنها سالن سرپوشیده تنیس در تبریز است که به صورت رایگان و با مدیریت سازمان ورزش در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

پروژه سالن چندمنظوره ورزشی پارک شمس تبریزی به کارفرمایی شهرداری منطقه یک و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان احداث و تحویل شهروندان شد.

نظر شما