شناسهٔ خبر: 36514159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وزیر نیرو خبر داد:

بهره‌مندی 10 میلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم تا 1400

وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برخورداری ۱۰ میلیون نفر جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰ است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا اردکانیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان آرادان استان سمنان در حاشیه افتتاح چند طرح آب و برق، اظهارداشت: طرح‌های آبرسانی در دولت تدبیر و امید برای جلوگیری مهاجرت روستاییان و تثبیت جمعیت در این مناطق است.

وی بیان کرد: این اقدام در تثبیت جمعیت، مهاجرت معکوس به روستاها و در نتیجه افزایش تولید ملی و رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: تا پایان امسال عملیات آبرسانی به یک هزار و ۱۲۴ روستای کشور در ۲۸ استان تکمیل می شود و ۷۰۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.‌

وی تصریح کرد: سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها به مردم کشور تحمیل شده، اما با این وجود، نه تنها تعداد طرح‌ها کم نشد، بلکه با سرعت بیشتر ادامه دارد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: ۲۲۷ طرح تا پایان امسال در حوزه آب‌ و برق شهری و روستایی در استان‌های مختلف کشور با اعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید در تامین زیرساخت‌های روستایی مانند آب، اظهارداشت: اجرای طرح مجتمع آب‌رسانی در شهرستان گرمسار و آرادان استان سمنان یکی از اولویت‌های وزارت نیرو با هدف ارتقای کیفی و کمی آب‌رسانی به روستائیان است.

وزیر نیرو یادآور شد: ۳۷ مجتمع آب‌رسانی در استان سمنان تا پایان دولت دوازدهم اجرایی می‌شود و جمعیتی معادل ۲۸ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آب و برق به شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان سفر کرد.

 

نظر شما