شناسهٔ خبر: 36510843 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در قالب پویش «الف - ب - ایران»؛

وزیر نیرو طرح آبرسانی به ۳۱ روستای سمنان را افتتاح و آغاز کرد

سمنان- ایرنا- رضا اردکانیان وزیر نیرو روز دوشنبه طرح مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های آرادان و گرمسار استان سمنان را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

صاحب‌خبر -

رضا اردکانیان امروز دوشنبه در قالب سفر یک روزه به غرب استان سمنان، در آیینی همزمان مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های آرادان و گرمسار از توابع این استان را در مدرسه شهید مصطفی خمینی داورآباد آرادان افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

با حضور وزیر نیرو طرح آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان گرمسار و آرادان با اعتبار بیش از  ۳۲ میلیارد ریال افتتاح شد و با تکمیل آن بیش از چهار هزار و ۱۲۰ نفر از جمعیت روستایی استان سمنان از شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

همزمان با سفر اردکانیان، عملیات اجرایی گام نهایی طرح مجتمع آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان های گرمسار و آرادان با اعتبار ۹۲ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال نیز کلنگ‌زنی شد.

پس از تکمیل این طرح سه هزار و ۶۰۵ نفر از جمعیت روستایی منطقه از شبکه آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.

حفر و بهسازی سه حلقه چاه، اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی به طول هشت هزار متر و احداث و بازسازی چهار باب مخزن هوایی حجم عملیات در گام دوم و بخش افتتاحی این طرح بود.

آغاز عملیات اجرایی در گام نهایی شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، احداث ۶ باب مخزن زمینی به حجم سه هزار مترمکعب برای کل مجتمع، احداث سه باب مخزن هوایی به حجم ۲۰۰ مترمکعب، اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر و احداث خط انتقال آب به طول پنج هزار متر می‌شود.

مجتمع آبرسانی به روستاهای غرب استان سمنان در گام اولیه  با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در سال ۹۷ اجرا شد و ۲۲ روستا با جمعیت ۹ هزار و ۹۴۹ نفر را تحت پوشش قرار داد.

بر اساس نتیجه سرشماری سال ۹۵ شهرستان آرادان با ۱۳ هزار و ۸۸۴ نفر در چهار هزار و ۹۱۹ خانوار، شامل هفت هزار و ۶۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۸۱۷ نفر زن و هفت هزار و ۴۴۹ نفر جمعیت شهری و ۶ هزار و ۴۳۵ جمعیت روستایی دارد.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح ها در قالب پویش « هر هفته الف - ب - ایران» وزارت نیرو انجام شد که بر اساس آن ۲۲۷ طرح آب و برق کشور با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان تا پایان امسال افتتاح می شود.

حمیدرضا جانباز معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور وزیر نیرو را در سفر به استان سمنان همراهی می کند.

نظر شما