شناسهٔ خبر: 36517203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور وزیرنیرو؛

پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی افتتاح شد

پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی شهرستان گرمسار با حضور وزیر نیرو ومسئولان استانی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«رضا اردکانیان» در سفر یک روزه به غرب استان سمنان، پست و خطوط ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی در شهرستان گرمسار از توابع استان سمنان را افتتاح کرد.

 

اعتبار بهره‌برداری طرح پست و خطوط ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی ۸۶۰ میلیارد ریال است.

 

دودستگاه فیدر خط، ۱۰ دستگاه فیدر خروجی، دو دستگاه فیدر ترانس و ظرفیت پست دو در ۲۰۰ مگاولت آمپر و قابل توسعه به چهار در ۲۰۰ مگاولت آمپر از جمله مشخصات فنی این طرح است.

 

طرح بهبود وضعیت ولتاژ در پست‌های فوق توزیع ایوانکی، جنت‌آباد و پستهای برنامه‌ریزی شده در آینده، تغذیه پست‌های فوق توزیع اختصاصی مشترکان جدید صنعتی، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع منطقه، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در این منطقه از اهداف اقتصادی طرح است.

 

همچنین با حضور وزیر نیرو در آیینی همزمان مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های آرادان و گرمسار از توابع این استان را در مدرسه شهید مصطفی خمینی داورآباد آرادان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

 

طرح آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان گرمسار و آرادان با اعتبار بیش از  ۳۲ میلیارد ریال افتتاح شد و با تکمیل آن بیش از چهار هزار و ۱۲۰ نفر از جمعیت روستایی استان سمنان از شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

 

 با سفر اردکانیان، عملیات اجرایی گام نهایی طرح مجتمع آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان های گرمسار و آرادان با اعتبار ۹۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال نیز کلنگ‌زنی شد.

 

پس از تکمیل این طرح سه هزار و ۶۰۵ نفر از جمعیت روستایی منطقه از شبکه آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.

 

حفر و بهسازی سه حلقه چاه، اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی به طول هشت هزار متر و احداث و بازسازی چهار باب مخزن هوایی حجم عملیات در گام دوم و بخش افتتاحی این طرح بود.

 

آغاز عملیات اجرایی در گام نهایی شامل حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه، احداث شش باب مخزن زمینی به حجم سه هزار مترمکعب برای کل مجتمع، احداث سه باب مخزن هوایی به حجم ۲۰۰ مترمکعب، اصلاح توزیع آب آشامیدنی به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر و احداث خط انتقال آب به طول پنج هزار متر می‌شود.

 

مجتمع آبرسانی به روستاهای غرب استان سمنان در گام اولیه  با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در سال ۹۷ اجرا شد و ۲۲ روستا با جمعیت ۹ هزار و ۹۴۹ نفر را تحت پوشش قرار داد.

نظر شما