شناسهٔ خبر: 36513080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: توسعه سمنان نیازمند اجرای طرح انتقال آب خزر است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: توسعه و راهکار برون‌رفت از معضل خشک‌سالی این استان در گرو اجرای طرح‌های آب‌رسانی از جمله طرح انتقال آب خزر است.

صاحب‌خبر -

علیرضا آشناگر روز دوشنبه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان گرمسار و آرادان استان سمنان با حضور وزیر نیرو، افزود: وزارت نیرو باید طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان را پیگیری کند و این طرح درطرح‌های تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۹ قرار گیرد.

وی بیان کرد: اجرای طرح انتقال آب دریای خزر یکی از راه‌کارهای برون‌رفت استان سمنان از معضل خشک‌سالی است بنابراین وزارت نیرو پیگیر تحقق این مساله باشد.

استاندار سمنان ادامه داد: برخی از طرح‌های آب‌رسانی در استان مانند انتقال آب از چشمه‌ قطری به شاهرود نیمه‌کاره رها شده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ جمعیت در استان سمنان، تصریح کرد: مسوولان استانی و دستگاه‌های اجرایی با همراهی و هماهنگی راهکاری برای برون‌رفت از مشکل ایجاد شده در اجرای طرح آبرسانی در شرق استان بین استان‌های گلستان و سمنان پیدا کنند.

آشناگر، توسعه سمنان را در گرو تامین آب دانست و افزود: موادمعدنی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود، به علت کمبود منابع آب، بدون فرآوری و به صورت خام  به فروش می‌رسد.

استاندار سمنان یادآور شد: آب‌های سطحی در سمنان باید کنترل و مدیریت شود اما تبخیر۷۰ درصدی بارش‌ها یک مشکل اساسی در این مورد است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آب و برق به شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان سفر کرده است، وزارت نیرو در قالب پویش « هر هفته الف - ب - ایران» ۲۲۷ طرح آب و برق کشور را با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان تا پایان امسال افتتاح می کند.

نظر شما