شناسهٔ خبر: 36327188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راه شکوفایی اقتصاد است

امام جمعه دماوند گفت: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رونق تولید و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و آسیا، راه شکوفایی اقتصاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن سفارش به تقوا اظهار کرد: بنا بر گفته رسول اکرم(ص)، با تقواترین مردم کسی است که در آنچه به نفع و یا ضرر اوست، حق را بگوید.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع)، به بیان روایتی از ایشان پرداخت و گفت: امام حسن عسگری(ع) می‌فرماید «شما را به تقوای الهی، پارسایی در دین، تلاش برای خدا، راستگویی، امانت‌داری، طول سجود و همسایه‌داری سفارش می‌کنم که حضرت محمد(ص) برای این امور مبعوث شد».

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: ایشان همچنین فرمود «در میان جماعت‌های اهل سنت نماز خوانده و بر سر جنازه‌های آنها حاضر شوید، مریض‌هایشان را عیادت کرده و حقوق‌شان را ادا نمایید، زیرا هر یک از شما وقتی در دینش پارسا و در سخنش راستگو، امانت‌دار و با مردم خوش‌اخلاق باشد، یک شیعه است و این کارها مرا خوشحال می‌کند».

فتاح‌دماوندی اظهار داشت: امام حسن عسگری(ع) همچنین فرمودند « تقوای الهی داشته و مایه زینت باشید، همه دوستی‌ها را به سوی ما کشانده و نسبت دهید و همه زشتی‌ها را از ما دور بدانید، زیرا هر خوبی که درباره ما گفته شود، ما اهل آنیم و هر بدی که درباره ما بیان شود، ما از آن به دوریم».

هفته وحدت باید به قرن وحدت تبدیل شود

وی با اشاره به 12 تا 17 ماه ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت، بیان کرد: تعیین این ایام، از ابتکارات سرنوشت‌ساز امام راحل(ع) بود؛ هفته وحدت باید به قرن وحدت تبدیل شود تا توطئه‌های استکبار کم‌اثر شود.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: شیعه و اهل سنت، مشترکات فراوانی مانند پیامبر اسلام(ص)، قبله، قرآن، نماز، روزه، حج، امر به معروف و نهی از منکر دارند؛ تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، رمز موفقیت مسلمین است.

فتاح‌دماوندی عنوان کرد: شیعه و سنی باید بدانند که دشمن مشترکی دارند که صهیونیست‌ها، آمریکا و مستکبرین هستند و تعامل سازنده و منطقی بین علما و دانشمندان جهان اسلام، نقشه‌های دشمن برای تفرقه‌افکنی را نقش بر آب می‌کند.

وی تصریح کرد: اهل سنت برادران واقعی و عزیز ما هستند و وحدت شیعه و سنی برکات فراوانی برای جهان اسلام دارد؛ اختلاف و تفرقه همیشه فتنه‌ساز و خانمان‌سوز بوده و خواهد بود.

امام جمعه دماوند ادامه داد: در راستای حل مشکلات کشور نیز به وحدت و دلسوزی همه جناح‌ها و سلیقه‌های سیاسی نیاز است؛ در عراق، سکولارها، بعثی‌ها و گروه‌های انحرافی شیعه به دنبال آشوب و فتنه‌انگیزی هستند.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: نهاد مرجعیت و احزاب الفتح و الدعوه و حتی احزاب کرد و سنی، با آتش‌افروزی‌ها مخالفت کرده‌اند و بر تداوم مطالبه‌گری قانونی و آرام تأکید کردند؛ حوادث اخیر عراق، احزاب و مردم این کشور را هوشیار کرد و آنها رهبران فتنه را شناختند.

وی بیان کرد: شناخت نقاط قوت و ضعف و تلاش برای بهسازی ساختارهای قانونی و حاکمیتی، وظیفه مردم و مسؤولان عراق است؛ مردم و احزاب لبنان باید کلام سید مقاومت را شنیده و عمل کنند تا پیروز شوند.

مقاومت، کلید واژه موفقیت است

امام جمعه دماوند عنوان کرد: مقاومت، کلید واژه موفقیت است و این موضوع، پشتوانه عقلی، تجربی و قرآنی دارد؛ ما از همه کشورهای اسلامی دعوت می‌کنیم که به زنجیره طلایی مقاومت بپیوندند، چرا که مقاومت، عزت‌آفرین و سازش زبونانه، ذلت‌آفرین است.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: دشمن برای ما چالش ایجاد می‌کند تا سازش کنیم، عبور از چالش‌ها هزینه دارد، اما منفعت کلان نیز دارد؛ ما تاکنون در مسأله برجام صبر حسنی کردیم، اما امروز اقدام حسینی را آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: در این راستا، گام چهارم کاهش تعهدات برجامی و فعال‌سازی مجدد سایت فردو با منطق مقاومت فعال برداشته شده است؛ سایت راهبردی فردو با برخورداری از آخرین استانداردهای دفاع غیرمتقارن، یادآور اثبات و تثبیت توانمندی بالای هسته‌ای ایران برای دنیاست.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: قرار بود که ایران بر اساس سند ۴۴ برجام، به مدت ۱۵ سال پس از توافق، سایت فردو را راه‌اندازی کند، اما پس از عهدشکنی غربی‌ها، ۱۰ سال زودتر گاز را به سانتریفیوژها تزریق کردیم.

فتاح‌دماوندی اظهار داشت: ما یاد شهدای گرانقدر هسته‌ای را گرامی داشته و از تلاش دانشمندان جوان و انقلابی هسته‌ای تقدیر می‌کنیم؛ همچنین از دولت محترم و سازمان انرژی هسته‌ای برای فعالیت مجدد انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تشکر می‌کنیم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که نباید بیش از اندازه معطل آمریکا و اروپا بمانیم؛ یک سال صبر راهبردی و 6 ماه به جهت کاهش گام به گام تعهدات بر همگان ثابت کرد که کشورهای غربی، عزمی برای انجام تعهدات خود ندارند.

امام جمعه دماوند ضمن لزوم کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان، اظهار داشت: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رونق تولید و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و آسیا، راه شکوفایی اقتصاد است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/پ/الف۳۰

نظر شما