شناسهٔ خبر: 67398093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

همه با افتخار می آییم/ پیش بینی ۱۰۶۷ شعبه‌ اخذ رای در دیار آفتاب

اراک- شور و هیجان برای حضور در انتخابات هشتم تیر ماه میان اقشار مختلف دیار آفتاب افزایش یافته و همه با تاکید بر اینکه «همه با افتخار می‌آییم» آماده‌اند فرد اصلح را برگزینند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بر اساس قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری باید در سال آینده برگزار می‌شد اما متأسفانه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور شهید و همراهانش موجب شد این رویداد بزرگ سیاسی، یک سال زودتر از موعد برگزار شود.

مشارکت در انتخابات از مؤلفه‌های مهم رفتار سیاسی افراد محسوب می‌شود از این رو نباید مردم از تعیین سرنوشت خود غافل شوند و در انتخابات، مسیر توسعه منطقه و دیار خود را با انتخاب یک فرد کارآمد و اصلح تعیین کنند.

راه حل عبور از مشکلات و داشتن یک کشور قوی، حضور پرشور در انتخابات است از این رو مردم سرزمین آفتاب مانند دوره‌های گذشته پای صندوق‌های رأی حضور خواهند یافت و در انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری سهیم می‌شوند.

انتخابات تبلور عینی مردم سالاری دینی

اسدالله شناور در این راستا به خبرنگار مهر گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یکی از ارکان جمهوریت و تقویت کننده رکن اسلامیت آن و تبلور عینی مردم سالاری دینی است و پشتوانه عظیم نظام جمهوری اسلامی در عبور از گردنه‌های دشوار برای دستیابی به قله‌های پیشرفت، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است.

وی افزود: مردم انقلابی و فهیم ایران با گذشت حدود نیم قرن از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ثابت کرده‌اند که در همه انتخابات، بدون توجه به دشمنی‌های معاندان و بدخواهان ایران، به ندای امامین انقلاب اسلامی لبیک گفته‌اند و در تقویت ارکان و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و امنیت ملی، مشارکت فعالانه و آگاهانه داشته‌اند.

این شهروند تصریح کرد: مردم به حاکمیت در عبور از گردنه‌های دشوار اقتصادی اعتماد دارند که به واسطه وجود دشمنان و بدخواهان مردم ایجاد شده و یا بی تدبیری مدیران ناآشنا و بی اعتقاد به مبانی اصیل انقلاب اسلامی در بروز آنها سهیم بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این انتخابات نیز با حضور آگاهانه مردم و با هدایت‌های مقام معظم رهبری، به مشارکتی پر شور و حماسه‌ساز منجر خواهد شد و سرنوشت زیباتر و بهتری در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بین‌المللی را برای مردم ایران رقم خواهد زد.

شناور ادامه داد: ملت در عرصه انتخابات نیز نباید در برابر این دشمن کوتاه بیایند و مهمترین راهکار برای موفقیت در این میدان، حرکت کردن با نقشه راه است.

همه با افتخار می آییم/ پیش بینی ۱۰۶۷ شعبه‌ اخذ رای در دیار آفتاب

حضور در انتخابات تکلیف است

فاطمه بیات نیز دیگر شهروند ساوجی در خصوص مشارکت در انتخابات به خبرنگار مهر، گفت: یکی از نقشه‌های دشمنان بر هم زدن روند انتخابات و تحقیر آن در کشور است و این در حالی است که انتخابات از افتخارات کشور ما محسوب می‌شود و هر ۴ سال یک بار یک انتخاب سالم در کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات یک تکلیف و البته حق برای هر شهروند به حساب می‌آید چرا که باید با دست خود مسؤولان کشور را انتخاب و از سهمی که در منافع و منابع کشور دارند، استفاده کنند و سلایق خود را مطرح کنند.

وی گفت: رأی هرکدام از ما در سرنوشت کشور نقش بسزایی دارد من به عنوان یک شهروند از مردم می‌خواهم علی رغم مشکلات اقتصادی که داریم با صندوق‌های رأی قهر نکنند و با تحقیق، شخص اصلح را به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب کنند به طور حتم مشارکت بالای مردم در انتخابات مشتی محکم بر دهان یاوه گویان خواهد بود.

شهدای زیادی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند

علی احمدی نیز در خصوص مشارکت در انتخابات به خبرنگار مهر گفت: شهدای زیادی برای حفظ نظام مقدس اسلامی فدا کردیم که اکنون وظیفه ما است علی رغم مشکلات اقتصادی، پشتیبان این نظام باشیم و به طور حتم بنده در انتخابات شرکت خواهم کرد چرا که یک تکلیف شرعی است.

وی افزود: مردم برای انتخاب رئیس جمهور اصلح آینده، ضد فساد بودن، ولایت مداری، عدالت محور بودن، توجه به معیشت مردم را مورد توجه قرار دهند.

همه با افتخار می آییم/ پیش بینی ۱۰۶۷ شعبه‌ اخذ رای در دیار آفتاب

رأی ما مهر تأییدی بر نظام جمهوری اسلامی است

شهروند دیگر گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف برای آحاد مردم است و از دیدگاه من از واجبات است و چنانچه کسی کشورش را دوست دارد و تمایل ندارد بیگانگان برای آن تصمیم بگیرند و در سرنوشت کشور خود سهیم باشد باید در انتخابات شرکت کند و باید اذعان کرد که رأی تک تک ما مهر تأییدی بر نظام جمهوری اسلامی و نشان اعتماد مردم به انقلاب است.

حسین نظری ادامه داد: من در انتخابات شرکت می‌کنم و با این رأی خود اجازه نمی‌دهم بدخواهان و نامحرمان چشم طمع به این مرز و بوم داشته باشند و بر آن مسلط شوند.

فاطمه حسینی نیز به خبرنگار مهر گفت: من در انتخابات شرکت می‌کنم چرا که خود را مدیون خون‌های پاکی می دانم که وجب به وجب این خاک را با عطر دل انگیزشان معطر کرده‌اند.

وی افزود: در انتخابات شرکت می‌کنم برای اینکه دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، اسرائیل، منافقین کور، براندازان و تمام دشمنان ایران اسلامی شاد نشوند، عزت اسلام و حفظ اقتدار نظام برای من بسیار ارزشمند است.

یکی دیگر از همشهریان نیز اظهار کرد: شرکت در انتخاب وظیفه ماست، چراکه با هر رأی در سرنوشت کشورمان سهیم می‌شویم، رأی می‌دهیم به امید اینکه نماینده‌ای صالح و عادل مطالبات ما را پیگیری کند.

ساجده حسینی گفت: انتخابات موجب تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود و میدان را برای فعالیت سلیقه‌های جدید باز می‌کند و باعث می‌شود مردم به نظام سیاسی خودشان اعتماد کنند و آن را از خود بدانند و پشتیبان آن در هر شرایطی باشند.

همه با افتخار می آییم/ پیش بینی ۱۰۶۷ شعبه‌ اخذ رای در دیار آفتاب

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو به خبرنگار مهر گفت: مردم با قدرشناسی و حضور گسترده خود در مراسم تشییع و گرامیداشت شهدای خدمت، پیام استمرار چنین گفتمانی را در عرصه خدمت رسانی به گوش همه رساندند.

بهنام نظری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی علی غم مشکلات، مؤلفه‌های قدرت در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، علمی و انرژی صلح آمیز هسته‌ای مشهود است، گفت: خانواده شهدا و حضور میلیونی مردم در تشییع در مراسم رئیس جمهور را می‌توان از مؤلفه‌های قدرت عنوان کرد چرا که مردم نشان دادند همواره پشتیبان نظام هستند.

وی ادامه داد: اقتدار کشور باوجود مشارکت محقق شده است بنابراین باید تلاش کنیم مردم بویژه نسل جوان در مقابل هجمه‌ها و دروغ پراکنی دشمن واکسینه شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۱۰۶۷ صندوق رأی ثابت و سیار برای اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان‌های این استان پیش‌بینی شده است و در برگزاری انتخابات، با کسی که بخواهد در مسیر سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد کند، مماشات نخواهیم داشت.

نظری گفت: براساس راهبرد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در انتخابات پیش رو چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت را در دستور کار قرار داده و منویات معظم له چراغ راه ماست و برای برگزاری انتخابات دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی با امنیت کامل آماده‌اند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم مردم سالاری و نماینده افکار عمومی، نقش ویژه‌ای در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات و حضور پررنگ در پای صندوق‌های رأی دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی، ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو را مورد توجه قرار داد و افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰۶۷ شعبه اخذ رأی در ۱۲ شهرستان استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زمان اعلام شده هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: برای انتخابات پیش‌رو شعباتی انتخاب شدند که امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسب داشته باشند و به همین منظور برخی شعب به دلیل ارتقای کار با یکدیگر ادغام شدند.

همه با افتخار می آییم/ پیش بینی ۱۰۶۷ شعبه‌ اخذ رای در دیار آفتاب

نظری از استقرار ۱۷ هزار نیرو در قالب هیأت اجرایی و نظارت با هماهنگی نیروی انتظامی خبر داد و افزود: با توجه به کمی وقت فرصت کافی برای برگزاری دوره آموزشی حضوری نداشتیم و به این دلیل آموزش در فضای مجازی ارائه شد و امید است شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به این مطلب که آئین‌نامه و دستورالعمل از طریق فضای مجازی در اختیار هیأت‌ها قرار داده شد، گفت: تمام زیر ساخت‌ها برای برگزاری انتخابات فراهم است و ستاد امنیت انتخابات نیز در قالب اطلس امنیتی برگزاری انتخابات تشکیل شد.

نظری به ماده ۱۹ قانون برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم جهت حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان با در دست داشتن گواهینامه، شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما این دوره از انتخابات مردم برای حضور پای صندوق رأی باید شناسنامه یا کارت ملی همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با یادآوری استقرار ۱۰۶۷ شعبه اخذ رأی در استان، اظهار کرد: از این تعداد ۷۲۳ شعبه ثابت و ۳۴۴ شعبه سیار است همچنین از این تعداد ۶۰۶ مورد شهری و ۴۶۱ جایگاه برای روستاها لحاظ شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فردا هشتم تیرماه با حضور چهار نامزد انتخاباتی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما