شناسهٔ خبر: 36223405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نانوایان ملزم به رعایت قیمت های مصوب جدید هستند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: تمامی نانوایی‌های سطح شهر پس از ابلاغ رسمی نرخ نامه جدید ملزم به رعایت آن هستند و اتحادیه صنف نانوایان کرج، مکلف به پیگیری و اجرای دقیق مصوبات آن در سطح شهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز در رابطه با نرخ های مصوب جدید نان گفت: تمامی نانوایی‌های سطح شهر پس از ابلاغ رسمی نرخ نامه جدید ملزم به رعایت آن هستند.

حصاری افزود : پس از اعلام نرخ های جدید و انتشار آن در رسانه های مجازی استان البرز، طرح جامع بازرسی و رصد فعالیت نانوایی‌های سطح شهر از سوی واحد بازرسی و نظارت اصناف آغاز شده است که طی آن تیم‌های مختلف بازرسی و نظارت با حضور نامحسوس در واحدهای صنفی،عملکرد نانوایی‌ها و رعایت نرخ‌های جدید را زیر نظر می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در طرح‌های ویژه بازرسی از واحد های صنفی نانوایی، دیگر الزامات پخت نان سالم، شامل رعایت بهداشت فردی و محیط، افزودنی‌های مجاز و غیر مجاز نان و رعایت ضوابط خاص آن، وزن چانه، نصب نرخ نامه جدید در محل رویت عموم، نصب ساعت فعالیت نانوایی مقابل دید مشتریان و... مورد ارزیابی بازرسان قرار خواهد گرفت و با افراد متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

حصاری افزود: شهروندان محترم در صورت مشاهده و برخورد با موارد تخلف احتمالی و گرانفروشی،کم فروشی و عدم درج قیمت نان، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تماس‌های 5-32218154 به بازرسان واحد بازرسی و نظارت اصناف استان، اطلاع دهند.

حصاری افزود: نرخ‌های جدید نان در استان البرز پس از بررسی‌های چند جانبه در کارگروه آرد و نان استان البرز، در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم در استان و لحاظ کردن دیگر جنبه‌های آن تعیین شده است و تمامی دستگاه‌های ذیربط اجرایی و اتحادیه صنف نانوایان کرج، مکلف به پیگیری و اجرای دقیق مصوبات آن در سطح شهر هستند.

قیمت انواع نان با آرد یارانه‌ای  بر اساس نرخ جدید به شرح زیر است:

سنگک با آرد دولتی- وزن چانه ۵۶۰ گرم قیمت ۱۱۰۰ تومان

بربری با آرد دولتی- وزن چانه ۵۷۰ گرم قیمت ۱۰۰۰ تومان

لواش با آرد دولتی- وزن چانه ۱۶۰ گرم قیمت ۳۰۰ تومان

تافتون با آرد دولتی- وزن چانه ۲۳۰ گرم قیمت ۵۰۰ تومان

قیمت انواع نان در نانوایی‌های آزاد پز (نیمه یارانه‌ای )هم تغییر کرده و به شرح زیر است:

سنگک آزادپز-  وزن چانه ۶۵۰ گرم قیمت ۱۶۰۰ تومان

بربری آزادپز-  وزن چانه ۶۲۰ گرم قیمت ۱۴۰۰ تومان

لواش آزادپز-  وزن چانه ۱۷۵ گرم قیمت ۳۵۰ تومان

تافتون آزادپز- وزن چانه ۳۰۰ گرم قیمت ۸۰۰ تومان

انتهای پیام/ب

نظر شما