شناسهٔ خبر: 68305777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست استانداری:

۱۲۵هزار زائر حسینی آذربایجان شرقی در سامانه سماح ثبت نام کردند

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: تا روز گذشته تعداد ثبت نامی‌های آذربایجان شرقی در سامانه سماح ۱۲۵ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

تراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: توصیه موکد ما بر این بوده که زائران در سامانه سماح ثبت نام کنند تا از مزایای این سامانه همچون بیمه حوادث و دریافت دینار بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ستاد اربعین آذربایجان شرقی از دو ماه قبل با کمیته‌های ۶ گانه تغذیه و اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، امنیت و اجرایی تشکیل یافته و وظایف هر یک از آن‌ها تعریف شده است.

وی به تعداد موکب‌های آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در استان ما ۵۴ موکب به کشور عراق و مبادی مرزی اعزام شده و در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

محمدی ادامه داد: از این تعداد ۶ موکب فرهنگی و رسانه‌ای، سه موکب بهداشت و درمان و ما بقیه نیز اسکان و تغذیه است که در مسیرهای راهپیمائی اربعین به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: ۲ موکب در شهر نجف، سه موکب در سامرا، ۱۵ موکب در کربلا و مابقی نیز در مسیر نجف به کربلا مستقر شده و ارائه خدمات می‌کنند.

وی گفت: کمیته حمل و نقل کار جابه‌جایی خادمان به مرزهای مختلف را بر عهده دارد.

محمدی ادامه داد: امسال تعداد پروازهای بیشتری به مقصد عراق پیش بینی شده است تا زائران بتوانند از این مسیر نیز استفاده کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: در خصوص حمل و نقل زائران مشکل خاصی وجود ندارد و در این راستا با قراردادی که با یکی از کشورهای همسایه منعقد کرده‌ایم، از اتوبوس‌های آنها نیز در جا به جایی زائران استفاده می‌شود.

محمدی در ادامه توصیه‌هایی به زائران کرد و افزود: به زائرانی که هنوز به پیاده روی مشرف نشده‌اند، توصیه می‌کنیم از مرز تمرچین استفاده کنند، زیرا این مرز دارای امکانات مناسب از لحاظ اکسان و تغذیه است، همچنین با توجه به تفاهم نامه‌ای که با اقلیم امضا شده است تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو کار جا به جایی زائران را بر عهده دارند.

وی افزود: مرز تمرچین از لحاظ نزدیکی، آب و هوا و امکانات مناسب نیز توصیه می‌شود تا زائران از آن استفاده کنند.

محمدی در ادامه گفت: هلال احمر نیز در شهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی به زائران خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: زائران گرامی اربعین حسینی در نظر داشته باشند که فاصله ورود و خروج به کشور عراق ۲۰ روز بوده و توصیه می‌کنیم بازگشت خود را به بعد از اربعین موکول نکنند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.

انتهای پیام  

نظر شما