شناسهٔ خبر: 35365914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف 266 کیلو انواع مخدر در خراسان رضوی

در بسته خبری امروز پلیس اخباری از کشف یک باند ترانزیت مواد مخدر از طریق فرودگاه به خارج از کشور، کشف بیش از 266 کیلو انواع مواد مخدر در فریمان و خواف و دستگیری سارق موتورسیکلت‌ها در نیشابور می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در بسته خبری امروز پلیس اخباری از کشف یک باند ترانزیت مواد مخدر از طریق فرودگاه به خارج از کشور، کشف  بیش از 266 کیلو انواع مواد مخدر در فریمان و خواف و دستگیری سارق موتورسیکلت‌ها در نیشابور می‌خوانید.

دستگیری اعضای باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه مشهد

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: همکارانم در اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس فرودگاه مشهد در راستای عمل به وظایف ذاتی موفق به ردیابی و شناسایی اعضای باند ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورها شدند.

سردار حسن مهری تصریح کرد: اعضای این شبکه گسترده قاچاق، اقدام به انتقال مواد مخدر از مسیرهای پروازی به کشورهای همسایه می‌کردند که در دام پلیس فرودگاه مشهد گرفتار شدند.

وی افزود: اعضای باند مذکور قصد انتقال مواد مخدر به بندر امام خمینی (ره) و بعد از آن از طریق پروازی به کشور ترکیه را داشتند که با اقدامات اطلاعاتی و عملیات پلیسی به دام مأموران افتادند.

کشف 101 کیلو حشیش در فریمان 

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: به دنبال تشدید طرح‌های مقابله با قاچاقچیان و در پی اقدامات علمی و تخصصی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فریمان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، دریافتند افرادی قصد دارند محموله‌ای از مواد مخدر را از استان‌های جنوبی به مرکز استان منتقل کنند.

ابراهیم قربان زاده افزود: مأموران انتظامی پس از کسب اطلاع از این موضوع اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری افراد مذکور انجام دادند و سرانجام اکیپ‌های عملیاتی پلیس در یک عملیات ضربتی هنگامی‌که این قاچاقچیان با خودرو پژو 405 وارد یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان فریمان شدند، نسبت به متوقف آن اقدام کردند.

وی بیان داشت: مأموران با اجرای طرح مهار و رعایت قوانین به‌کارگیری سلاح و شلیک گلوله به سمت لاستیک توانستند خودرو موردنظر را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند.

قربان زاده تصریح کرد: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو 101 کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه هر دو متهم به همراه پرونده تشکیل‌شده تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان به خاطر همکاری و اطلاع‌رسانی به‌موقع تشکر و قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی می‌تواند نقش مؤثری در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر داشته باشد.

کشف بیش از 165 کیلو تریاک در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواف در محور قائن به خواف، حین کنترل خودروهای عبوری به یک پژو 405 مشکوک و آن را به‌منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار محمدکاظم تقوی اظهار داشت: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق به کشف 165 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند که به طرز ماهرانه در بدنه خودرو جاسازی‌شده بود.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه، گفت: وی پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به‌عنوان بلای خانمان‌سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.

دستگیری سارقان حرفه ای موتورسیکلت در نیشابور

فرمانده انتظامی نیشابور اظهار داشت: در پی اعلام چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر نیشابور، پی گیری موضوع به‌منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری 12 جمهوری این شهرستان قرار گرفت.

حسین دهقان پور خاطرنشان کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری 12 با بررسی زمان و مکان سرقت‌ها و افزایش گشت‌های نامحسوس فردی را در حال سرقت موتورسیکلت مشاهده و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی وی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم دستگیرشده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به هشت فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر نیشابور با کمک دوستش اعتراف که دیگر همدست متهم با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی دیگر دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: تحقیقات با دستور مقام قضایی به‌منظور کشف سایر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

فرمانده انتظامی نیشابور در پایان به شهروندان توصیه کرد؛ از رها کردن موتورسیکلت خود بدون قفل حتی برای لحظه‌ای کوتاه خودداری و با رعایت توصیه‌های ایمنی پلیس و توجه به نکات مراقبتی، پیشگیری آگاهانه‌ای از وقوع چنین سرقت‌هایی داشته باشند.

انتهای پیام/70041

نظر شما