شناسهٔ خبر: 35355744 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایگاه خبری پلیس اعلام کرد

مراقب کلاهبرداری تور‌های مسافرتی و زیارتی باشید

پلیس فتا از زائران عتبات عالیات خواست هشدار‌های سایبری را جدی بگیرند

صاحب‌خبر -
دستگیری اعضای باند ترانزیت موادمخدر
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی (ع) بر هوشیاری زائران جهت حضور در کشور عراق تاکید کرد و از شهروندانی که تصمیم به عزیمت به آن مکان مقدس را دارند، خواست هشدار‌ها و توصیه‌های سایبری را جدی بگیرند.
سرهنگ رامین پاشایی گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم‌الحرام و نزدیک شدن به ایام ماه صفر و اربعین حسینی (ع) و با توجه به آداب و رسوم مذهبی ویژه این ایام، مبنی بر افزایش سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات، فرصت برای کلاهبرداران نیز فراهم است.
این مقام مسئول ادامه داد: افراد مجرم و کلاهبردار با سوءاستفاده از وقایع جاری و با درج تبلیغات دروغین در سایت‌های مختلف مبنی بر اعزام متقاضیان و سفر به اماکن مذهبی و متبرکه عتبات عالیات و با ارائه بسته خدمات رفاهی و خدماتی دروغین و عمدتاً پایین‌تر از عرف تعیین شده؛ برای فریب متقاضیان اقدام می‌کنند و پس از دریافت هر گونه مبالغ تحت عنوان بیعانه یا تسویه صورت حساب قبل از اعزام به سفر، پاسخگوی تعهدات خود نخواهند بود.
سرهنگ پاشایی افزود: پلیس فتا بر اساس ماموریت‌های ذاتی خود در رصد‌های روزانه، ضمن شناسایی تعدادی از این سایت‌ها، برابر مقررات نسبت به معرفی مجرمان به مرجع قضایی اقدام کرده است.
این مقام انتظامی به متقاضیان توصیه کرد: تمامی خدمات مسافرتی خود را از آژانس‌های معتبر و دارای مجوز تهیه کنند و هرگز فریب تبلیغات دروغین و بی پایه و اساس افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند.
وی بیان کرد: هموطنان گرامی در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک یا نیاز به دریافت خدمات مشاوره‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir (http://www.cyberpolice.ir/) از خدمات متنوع آموزشی سایت مذکور بهره‌مند شوند و سایر مشکلات را با ما درمیان بگذارند.
 
سرهنگ علی آقا طیبی ؛رئیس کلانتری 139 
سرقت دوربین های مداربسته اطراف قفس یوزپلنگ آسیایی
مرزداران از دستگیری سارق دوربین های مداربسته اطراف قفس یوزپلنگ آسیایی و کشف سه دوربین سرقتی از او خبر داد.
سرهنگ علی آقا طیبی گفت : ساعت دو بامداد روز هفدهم ماه جاری خبری مبنی بر سرقت دوربین های مداربسته در اتوبان حکیم بین بزرگراه یادگار امام و شیخ فضل الله نوری رسید که ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: با بررسی موضوع در محل مشخص شد عوامل حراست سازمان محیط زیست یک سارق را دستگیر کرده اند که اگرچه ابتدای امر منکر سرقت ارتکابی بود اما با تجسس بدنی از او یک دوربین مداربسته ، کشف و ضبط شد.
این مقام انتظامی افزود: در ادامه مشخص شد متهم 28 ساله ساکن تهران است و او در برابر ماموران به سرقت خود اعتراف کرد و خودروی 405 خود را که با آن به حیات وحش آمده بود برای بررسی های بیشتر به ماموران نشان داد؛ با بازرسی خودرو دو دستگاه دوربین مداربسته که به صورت حرفه ای در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.
وی تصریح کرد: دوربین ها همگی متعلق به اطراف قفس یوزپلنگ آسیایی بود که از گوشی سارق نیز با هماهنگی های قضائی بازبینی انجام شد و پیام هایی در رابطه با اموال مسروقه با یک مالخر مشاهده شد که نشان از رد و بدل شدن اموالی بین آنها داشت.
متهم با تشکیل پرونده ای به مقام محترم قضائی معرفی شد.


سرهنگ بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت
 کشف ۱۰۰ کیلو گرم حشیش در پایتخت 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف ۱۰۰ کیلو حشیش خبر داد.
سرهنگ "محمد بخشنده " در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، گفت: با دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی قصد دارد مقداری مواد مخدر از استان های جنوبی کشور خریداری و به شهر تهران منتقل کند، بررسی موضوع در اختیار ماموران پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت قرار گرفت.
این مقام انتظامی بیان کرد: در ادامه تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم قصد دارد با همکاری همدستانش با یک خودرو پرشیا محموله مواد افیونی را پس از گذشتن از استان های جنوبی به شهر تهران منتقل کند.
سرهنگ بخشنده با بیان اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری و جلب متهمان صادر شد، خاطرنشان کرد: پس از کنترل محورهای شهر تهران، خودرو متهمان در محور شرقی ورودی به شهر تهران در حالی که با یک خودرو تحت مراقبت بود، شناسایی شد و تحت مراقبت ویژه پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اشاره به توقف خودرو متهمان و دستگیری هر 3 قاچاقچی، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو متهم اصلی پرونده 100کیلو و 500 گرم حشیش، کشف شد و هر 3 متهم به دادسرا معرفی شدند.

سرهنگ القاصی مهر، فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت
 کشف 1.8 میلیاردی کالای قاچاق در پایتخت 
سرهنگ "دلاور القاصی مهر" فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: با کنترل تردد خودرو و شهروندان در معابر عمومی، ماموران قرارگاه غرب گشت انتظامی یگان امداد پایتخت موفق شدند فردی را در میدان رحمانی که تعدادی کارتن حامل کالای قاچاق همراهش بود، شناسایی و دستگیر کنند.
وی افزود: متهم منتظر وسیله نقلیه عبوری برای حمل کالای قاچاق بود که دستگیر شد.
این مقام انتظامی افزود: در بررسی کارتن ها، 90 عدد مغزی سوئیچ خودرو، 100 پک واشر اگزوزی، 30 عدد سیم کاپوت، 20 بسته 8عددی شمع خودرو، 26 عدد یاتاقان و 5 بسته 10 تایی رینگ دور پیستون و 40 عدد کوئل کوتاه و بلند فاقد فاکتور و برگه گمرکی به همراه 147 برگ 100دلاری کشف شد.
فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت با اشاره به اعتراف فرد مذکور مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را یک میلیارد و 750 میلیون ریال برآورد کرده اند.
سرهنگ القاصی دلاور در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ شد.

سرهنگ خاتمی، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا
 هشتمین اجلاس مرزی فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق 
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا، سرهنگ "ابوالقاسم خاتمی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: هشتمین اجلاس مرزی فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق با هدف هماهنگی بیشتر مرزبانان ۲ کشور از امروز ۲۵ شهریور ماه به مدت ۴ روز در بغداد برگزار می‌شود.
وی افزود: سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی ناجا و سپهبد "حامد عبدالله ابراهیم الحسینی" فرمانده مرزبانی عراق در این اجلاس به بررسی تردد زائران اربعین حسینی (ع)، حسن اجرای قرارداد انتظامات مرزی و تعیین راهکار‌های مناسب برای ارتقای امنیت مرز‌های مشترک خواهند پرداخت.
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا بررسی راهکار‌های افزایش خدمت رسانی و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) سال جاری را هم از دیگر نکات مورد بحث در این نشست برشمرد.

سردار مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور
 دستگیری اعضای باند ترانزیت موادمخدر 
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از دستگیری اعضای باند ترانزیت مواد مخدر به دیگر کشور‌ها از طریق مرز هوایی خبر داد.
سردار "حسن مهری" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: همکاران ما در اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس فرودگاه مشهد موفق به ردیابی و شناسایی اعضای باند ترانزیت مواد مخدر به سایر کشور‌ها شدند.
وی افزود: اعضای این شبکه گسترده قاچاق، مواد مخدر را از مسیر‌های پروازی به کشور‌های همسایه می‌بردند که در دام پلیس فرودگاه مشهد گرفتار شدند.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: اعضای باند قصد انتقال مواد مخدر به بندر امام (ره) و بعد از آن از طریق پروازی به کشور ترکیه را داشتند که به دام افتادند.
وی تصریح کرد: همچنین در اقدامی مشترک با اداره عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان هرمزگان خودرو حامل مواد مخدر قاچاقچیان در ورودی شهرستان بندرعباس متوقف شد و راننده و همدستانش دستگیر شدند.
همچنین پس از بازرسی خودرو ۱۸ بسته حدود یک کیلوگرمی موادمخدر صنعتی که به طرز کاملا حرفه‌ای و ماهرانه در جداره آبگرمکن صنعتی جاسازی شده بود، کشف شد.

نظر شما