شناسهٔ خبر: 35225576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از 4 هزار فارغ التحصیل در دانشگاه بجنورد

ریس دانشگاه دولتی بجنورد گفت: این دانشگاه ۴هزار دانشجوکه ۳ هزارو ۹۲۰ نفر در مقطع کارشناسی و ۳۴۶دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانش اموخته شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، احمد محقر ریس دانشگاه دولتی بجنورد با اشاره به اینکه دانشگاه باید مسایل و مشکلات جامعه را شناسایی وراه حل مناسب را ارایه دهد گفت:دانشگاه در قالب چند زیر نظام شامل دولتی، ازاد و غیر دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور و واحد‌های تابعه، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای خانواده بزرگ اموزش عالی استان را تشکیل می‌دهند.

محقر با اشاره به کاهش رشد جمعیت جوان و کاهش دانشجویان و هدایت نامتوازن دانشجویان در رشته‌های تحصیلی گفت:این توزیع نامتوازن مشکلات بزرگی را برای اموزش عالی ایجاد کرده است و گاه شاهدافزایش تقاضا در برخی رشته‌ها ویا عدم استقبال به دلیل سیاست گذاری‌های نامتناسب در دیگر رشته‌ها هستیم.

محقر افزود :دانشگاه دو شان دارد. یک شان به عنوان یک دانشگاه جامع قابلیت توسعه دارد و شان دیگر شان ملی و منطقه‌ای است.

ریئس دانشگاه دولتی بجنورد با بیان اینکه در حوزه‌ی نو اوری و ارتباط با صنعت تاسیس مرکز نو اوری دانشگاه بجنورد در سال ۹۷را داشتیم تصریح کرد:مجوز شرکت دانش بنیان برای توسعه فناوری دانشگاه بجنورد بعد از حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریس جمهور اخذ شد.

محقر ادامه داد :دانشگاه دولتی بجنورد در حوزه فرهنگی میزبان مرحله منطقه‌ای ۲۳مین جشنواره قران و عترت در سال ۹۷ بوده است و در حوزه عمرانی از سال ۹۳و ۹۴دربحث مدیریت سبز و حذف کاغذ و همچنین سامانه مدیریت فرایند کسب و کار فعالیت داشته ایم. اعمال مدیریت سبز از طریق ابیاری قطره‌ای به وسعت ۶۰کیلومتر به تمام درختان و گیاهان و گسترش فضای سبزاز دیگر فعالیت‌های دانشگاه دولتی بجنورد بوده است.

محقر با اشاره به تعداد اساتید و دانشجویان گفت:تعداد ۱۷۲نفر اساتید عضو هییت علمی در حوزه‌ی علوم انسانی فنی مهندسی هنر و علوم پایه فعالیت میکنند و تعداد ۳۶۶دانشجوی پسر در یک خوابگاه و همچنین ۶۷۲دانشجوی دختر در دو خوابگاه پردیس و دکتر امید ساکن هستند.

رییس دانشگاه دولتی بجنورد گفت:تعداد ۲۴۰دانشجوی پسر و ۷۲۰دانشجوی دختر در سرا‌های غیر دولتی ساکن هستند همچنین تعداد ۵۰۰دانشجو در ۱۵۰منزل که از وام مسکن بهره‌مند میشوند ساکن هستند.

محقر با اشاره به اینکه ۴هزار دانشجو که۳۹۲۰دانشجو در مقطع کارشناسی و ۳۴۶دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانش اموخته شده اند گفت:تاکنون تعداد فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۳۹۷۲نفر و در مقطع کاردانی ۲۵۸دانش اموخته شده اند.

او در حوزه‌ی وام‌های پرداختی دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷_۹۸تعداد۱۰۲۶مورد وام بیان کرد و گفت:از این تعداد ۱۰۹وام ضروری ۱۹وام ازدواج۴۳۸وام تحصیلی و ۱۵۷وام مسکن تعلق گرفته است؛ و در نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷_۹۸، ۱۱۳۲فقره وام به دانشجویان داده شده است.

محقر افزود :درچند سال متوالی مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه دولتی بجنورد مرکز مشاوره برتر در کشور شده است.

انتهای پیام/ه

 بیش از 4 هزار فارغ التحصیل در دانشگاه بجنورد

نظر شما