شناسهٔ خبر: 34991318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌برداری از 227 پروژه در کشور

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال 227 پروژه بزرگ و در سطح ملی در استان‌های مختلف به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: 33 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا اردکانیان صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره از سد کینه‌ورس، در جمع خبرنگاران، با تاکید بر برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از امکاناتی مانند آب و برق طی چند سال گذشته اظهار کرد: در این راستا همزمان با هفته دولت پروژه‌های متعدد در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال 227 پروژه بزرگ و در سطح ملی در استان‌های مختلف به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: 33 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی به افتتاح‌های امروز استان زنجان از جمله بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی و همچنین تصفیه‌خانه آب شرب ابهر و خرم‌دره تصریح کرد: نیروگاه 7 مگاواتی خورشیدی با اعتبار 78 میلیارد تومان و همچنین طرح بزرگ تصفیه‌خانه آب شهرهای خرم‌دره و ابهر نیز با اعتبار بیش از 52 میلیارد تومانی افتتاح به بهره‌برداری رسید.

اردکانیان با تاکید بر لزوم بهره‌مندی مردم از طرح‌ها و پروژه‌ها افزود: استان زنجان امروز بالغ بر 150 میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد داشت.

اردکانیان به پروژه‌های آماده شده برای کلنگ‌زنی در مناطق مختلف استان از جمله زنجان و ماه‌نشان اشاره و تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها، آبرسانی به 130 روستا است که با اجرایی شدن آن بیش از 71 هزار نفر از روستاییان از آب سالم برخوردار خواهند شد.

وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 219 پروژه پروژه با اعتبار 5 هزار و 800 میلیارد تومان با 46 درصد پیشرفت در دست اجرا است.

وی با تاکید بر تاثیر مستقیم دو بخش برق و آب بر توسعه و رفاه مردم افزود:  این حوزه‌ها ضمن تاثیرگذاری بر رفاه، دارای صرفه اقتصادی هم هست که یکی از ابعاد آن صادرات است.

* پروژه آبرسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره افتتاح شد

پروژه آبرسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره از سد کینه‌ورس را اجرا و با حضور وزیر نیرو به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

اجرای پروژه مورد نظر در 9 هکتار از سال 88 آغاز شده است و اعتبار هزینه شده برای آن  522 میلیارد ریال برآورد شده است.

هدف از اجرای این طرح تامین آب شرب پایدار برای دو شهر ابهر و خرم‌دره اعلام شده است

ظرفیت این تصفیه‌خانه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است و طول خطوط انتقال اجرا شده ۵.۲۲ کیلومتر در قطرهای ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌متر از جنس چدن داکتیل است.

همچنین از ۴۰۰ لیتر آب‌دهی این طرح ۲۲۰ لیتر برای ابهر و ۱۸۰ لیتر آن نیز به خرم‌دره اختصاص یافته است.

انتهای پیام/73004/ق40

نظر شما