شناسهٔ خبر: 34985479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار زنجان:

توجه به جوانان و اقتصاد دانش‌محور از اولویت‌های دولت است

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: توجه به جوانان و اقتصاد دانش‌محور از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است که در استان زنجان نیز مورد توجه قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره از سد کینه‌ورس که با حضور وزیر نیرو در استان زنجان انجام شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه امروز و تحریم‌ها، همه پروژه‌هایی که در سطح استان وجود دارد اولویت‌بندی شده و بر حسب اولویت در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.   
وی با بیان این‌که همزمان با هفته دولت ۵۰۷ پروژه یا شروع به کار و یا افتتاح می‌شود، افزود: در سال گذشته تعداد پروژه‌ها ۷۳۱ پروژه بود که امسال با کاهش کمی پروژه‌ها مواجه هستیم ولی حجم سرمایه‌گذاری‌ها ۲.۸ برابر پارسال افزایش داشته که این نشان می‌دهد به کیفیت پروژه‌ها توجه ویژه ای شده است.   
نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شمال‌غرب کشور در ابهر، عنوان کرد: توجه به موضوعات نوین، جوانان و اقتصاد دانش‌محور، از تاکیدات دولت است که در استان نیز مورد توجه جدی قرار دارد.   
این مسئول با اشاره به این‌که پروژه آب‌رسانی تا سال ۹۳ تنها 8 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تلاش‌های فراوان به بهره‌برداری رسید، گفت: طرح توسعه این پروژه نیز نیازمند مساعدت ویژه است.
استاندار زنجان با اشاره به موضوع آبیاری نوین اراضی با استفاده از آب سد کینه‌ورس، بیان کرد: وسعت این پروژه ۱۲۰۰ هکتار است که ۲۰۰ هکتار آن به اتمام رسیده و امیدواریم ۲۰۰ هکتار نیز امسال تحت آبیاری نوین قرار گیرد.  
وی با بیان این‌که در زمینه آبیاری تحت فشار، دولت در سال ۹۳ در سطح استان ۲۵ هزار هکتار قول داده بود، افزود: امروز از این رقم ۱۹ هزار هکتار به اتمام رسیده و ۴۵۰۰ هکتار در دست اجرا است و در تلاش هستیم ۱۵۰۰ هکتار باقی‌مانده نیز واگذار و عملیاتی شود.
حقیقی ادامه داد: در دو شهرستان خرم‌دره و ابهر بیش از ۱۵۰ پروژه با سهم سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

نظر شما