شناسهٔ خبر: 67740343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

به میزبانی کتابخانه‌ مرکزی پارک شهر؛

نشست نقد و بررسی کتاب «علیه همدلی» برگزار می‌شود

کتاب «علیه همدلی» نوشته پٌل بلوم، در سی‌و نهمین نشست نقد و بررسی کتاب پایگاه بزرگسال کتابخانه پارک شهر نقد و بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، کتاب «علیه همدلی» نوشته پٌل بلوم در سی‌ و نهمین نشست نقد و بررسی کتاب پایگاه بزرگسال کتابخانه پارک شهر با حضور مهدی ملک محمد، مترجم اثر و محمد گلزاری، منتقد نقد و بررسی می‌شود.

کتاب «علیه همدلی» به مشکلات همدلی می پردازد و نویسنده آن معتقد است همدلی راهنمای اخلاقی ضعیفی است و موجب قضاوت های احمقانه و نابخردانه هم می شود؛ نویسنده به صراحت خود را مخالف همدلی می داند و در عین حال تأکید می کند که مخالفت با همدلی به معنای خودخواهی یا غیراخلاقی بودن نیست. وی در تلاش است تا اثبات کند که اگر می خواهیم آدم های خوب و دلسوزی باشیم و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنیم، بدون همدلی وضعیت بهتری خواهیم داشت.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

همدلی با شفقت، مهربانی و بیش از حد خوب بودن متفاوت است و ما انسان ها می توانیم بدون احساس همدلی ولی با درک، شفقت و بروز عملی آن، انسان های بهتری باشیم.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می توانند یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷:۳۰ به کتابخانه مرکزی پارک شهر مراجعه کنند یا از طریق نشانی aparat.com/parkeshahrlib این نشست را دنبال کنند.

نشست نقد و بررسی کتاب «علیه همدلی» برگزار می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما