شناسهٔ خبر: 34990806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت افتتاح دفتر انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام، اس در ابهر

مدیر عامل جمعیت امید گفت: در راستای رفاه حال بیماران، افتتاح دفتر نمایندگی جمعیت ام.اس استان زنجان در شهرستان ابهر، ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام اس استان زنجان، نشست مشترک جمعی از اعضای هیأت مدیره و مدیر اجرایی کمیته پزشکی جمعیت حمایت از بیماران مبتلا به ام‌.اس استان زنجان (امید) با شعبانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر به منظور افتتاح دفتر نمایندگی ام.اس در ابهر برگزار  شد. 

مدیر عامل جمعیت امید در این نشست گفت: با توجه به مصوبه هیأت مدیره و رسالت‌های استانی و همچنین برای رفاه حال بیماران ام.اس ابهر خود را موظف به راه‌اندازی دفتر نمایندگی ام.اس در ابهر می‌دانیم. 

 جمال وثوق همچنین با توجه به حساسیت و شرایط خاص بیماران ام.اس، انتخاب و چگونگی محل دفتر نمایندگی را مهم دانست و افزود: این محل باید با نظارت کارشناسی و با در نظر گرفتن شرایط اصولی انتخاب شود، چرا که در وهله نخست دسترسی افراد به این دفتر بایستی آسان و ساختار آن مناسب با شرایط فیزیکی بیماران باشد.  

وی ادامه داد: بودن در کنار این عزیزان و ارائه خدمات مناسب به آنها تنها هدف و رسالت جمعیت امید است و این دفتر نمایندگی نیز با توجه به شرح وظایف و شاکله تبیین یافته، جمعیت امید استان زنجان را همراهی خواهد کرد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر هم در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت فعالیت دفتر نمایندگی ام.اس استان زنجان در شهرستان ابهر ابراز داشت: حمایت همه جانبه از  بیماران، حس دلنشین آرامش و امید به زندگی را در آنها تقویت خواهد کرد و بی شک موجب رشد سطح سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی این افراد و در نتیجه جامعه خواهد شد از این‌رو آنها نباید به هیچ عنوان از این شرایط محروم باشند. 

 شعبانی همچنین خاطر نشان کرد: چگونگی و رویکرد ارائه خدمات به جامعه هدف (بیماران ام.اس) نیازمند شناخت صحیح و درک درستی از شرایط آنها می‌باشد. 

 وی در همین راستا، افراد خیر و گردانندگان سمن‌ها و خیریه‌ها را مورد خطاب قرار داد و افزود: خوشبختانه مسؤولین جمعیت حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان (امید)، دلسوز و درد آشنای واقعی این بیماران هستند و همچنین با توجه به خدمات ارزنده و قابل توجهی که به افراد تحت پوشش ارائه داده‌اند، مسیر روشن و پر امیدی را برای آینده ترسیم نموده‌اند. 

 این مقام مسؤول با اشاره به این مهم که هر انسانی به طور ذاتی از روحیه‌ای خیر و نوع دوست برخوردار است، خاطر نشان کرد: این ویژگی بایستی با صداقت نیز همراه باشد بنابراین مهمترین فاکتوری که در افتتاح دفتر نمایندگی ام.اس ابهر نیز به آن بها خواهیم داد انتخاب نیروی انسانی دلسوز، کارآمد و صادق است، تا بتوانیم هم باری از دوش بیماران برداریم و هم الگوی خوبی برای جامعه در مشارکت های مردمی باشیم. 

 رئیس هیأت مدیره جمعیت امید نیز در ادامه این نشست به اهمیت تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان  زنجان اشاره کرد و افزود: هدف، حمایت از بیماران ام.اس است و اجرای صحیح این فرآیند مستلزم راهنمایی و همفکری متخصصان و صاحبنظران حوزه علوم پزشکی می‌باشد. 

 محسن جاویدان ادامه داد: در موضوع راه‌اندازی دفتر نمایندگی در ابهر، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان می‌تواند با معرفی نیروی انسانی شایسته و فعال نقش بسیار مهمی را داشته باشد و در این صورت می‌توانیم قوی تر از دوره های قبل ظاهر شده و کم و کاستی‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما