شناسهٔ خبر: 34719154 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شورای اداری اراک؛

ارتقای شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان مرکزی

وزیر ارتباطات در اراک: شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در استان مرکزی دو الی سه رتبه ارتقا پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

ارتقای شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان مرکزیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ آذری جهرمی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک گفت: در حال حاضر استان مرکزی هشتمین استان کشور در شاخص توسعه فناوری اطلاعات است.

آذری جهرمی ادامه داد: با توجه به گزارش عملکرد توسعه ICT در استان مرکزی و هزینه ۱۷۲ میلیارد تومانی برای اجرای برنامه های زیر ساختی، می توان گفت شاخص ICT در استان مرکزی دو الی سه رتبه ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی حضور در استان ها بررسی مشکلات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: با توجه به بازدیدی که امروز از شهرستان های ساوه، تفرش و فراهان به عمل آمد باید اذعان کرد که برخی از حوزه های ارتباطی و مخابراتی نیازمند رسیدگی بیشتر است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: باید مشکلات پوشش مخابراتی جاده ای در آن دسته از محورهای مواصلاتی استان مرکزی که به لحاظ دسته بندی، درجه سه محسوب می شوند، ظرف سه ماه آینده رفع شود.

آذری جهرمی افزود: در مهرماه سال جاری به استان مرکزی  دوباره سفر خواهیم داشت و مصوبات جلسه امروز را از نظر تحقق بررسی خواهیم کرد، اما انتظار داریم که دستگاه های مرتبط همچون استانداری و شهرداری ها نیز همکاری لازم را برای ارتقای زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی در استان داشته باشند.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: یکی از وظایف مهم وزارت ارتباطات پوشش تلفن همراه در شهرها و شبکه راه‌ها است که این مهم در استان مرکزی نیازمند حمایت است.

آقازاده در خصوص تلفن‌های ثابت افزود: مباحث تلفن ثابت به شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت خصوصی مربوط می شود و عدم ارائه خدمات مناسب را در تلفن‌های ثابت در شهرها و روستاها مشاهده می‌کنیم .

وی افزود: حوزه آی‌تی در کشور به عنوان فناوری روز باید تقویت شده و مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه این حوزه زمینه ساز ایجاد مشاغل پایه است.

استاندار مرکزی گفت:  پیشنهاد بنده بر این است که هیئتی جهت بررسی در زمینه ‌ها و حوزه های مختلف به استان اعزام شود تا این هیئت نقاط کور استان را در حوزه اینترنت، شبکه راه‌ها و تلفن های ثابت در حوزه آی‌تی بررسی کنند و به دنبال آن کاستی‌های استان مشخص شود تا بتوان به متوسط کشوری رسید چرا که استان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپی و اشتغال استعداد خوبی دارد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی نیز گفت: تجهیرات دیتا سنتر استان مرکزی بدون اطلاع و بدون هیچ دلیل موجهی از استان خارج شد که در این راستا مکاتبات زیادی صورت گرفت ولی پاسخ موجهی نیز دریافت نشد.

 فرخی در خصوص پروژه GNAF نیز گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی در استان است که باید انجام شود اما در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی در این خصوص مشاهده نشده است چراکه اداره پست در اجرای این پروژه تنها است.

وی در ادامه گفت: پارک اقتصاد دیجیتال اراک در استان کلید خورده و ساختمان مناسبی نیز در اختیار آن قرار گرفته که امیدواریم در دهه فجر شاهد بهره برداری آن باشیم.

سلیمی، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی  نیز  در این نشست خواستار افزایش پهنای باند، توسعه فیبرنوری، گسترش دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی شد.

<div id="video-display-embed-code_3832811"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2499512/3832811?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما