شناسهٔ خبر: 34714401 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر ارتباطات : به روز رسانی در حوزه ارتباطی روستایی

وزیر ارتباطات در تفرش: به روز رسانی در حوزه ارتباطی روستایی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به روز رسانی در حوزه ارتباطی روستاییبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ آذری جهرمی در جریان سفر به استان مرکزی در فرمانداری تفرش گفت:  بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات و تامین نیازهای هرمنطقه برای پیشبرد برنامه ها، اصلی محوری در توسعه همه جانبه است.

وی افزود: ارتباط تلفنی مناسب برای تفرش، فراهان و آشتیان در فصل پیش رو برقرار  می‌شود و اعتبار مورد نیاز این برنامه به صورت مشترک توسط وزارت ارتباطات و بخشی توسط استانداری مرکزی تامین می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در ماه های اخیر فعالیت های خوبی در حوزه مخابراتی استان مرکزی انجام شده است که نیازمند تکمیل است و نیاز است که دامنه تلاش ها برای برخورداری مناطق شهری و روستایی استان به ویژه شهرستان های تفرش، فراهان و آشتیان از ارتباطات کیفی گسترده تر شود.

آذری جهرمی افزود: لازم است در این سه شهرستان زیرساخت های لازم به منظور برخورداری بهتر مردم از تلفن ثابت فراهم شود و مردم این مناطق برای طرح های توسعه ای در حوزه کشاورزی ، گردشگری و صنعت زیرساخت مخابراتی مطلوب داشته باشند.

وی اضافه کرد: مشکلات پوشش دیتا در جاده های در این استان از سایر استان ها بیشتر است و می طلبد که مشکلات ارتباطی  در گردنده گیان و نقره کمر به سرعت رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهرستان آشتیان در حوزه گردشگری قابلیت های فراوانی دارد و نیازمند داشتن زیرساخت و سرمایه گذاری توسعه ای است.

آذری جهرمی افزود: به روز رسانی در حوزه ارتباطی روستایی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی در نشست بررسی مشکلات زیرساختی دیتا شهرستان ساوه حاضر شد و طرح مسیر ترانزیت دیتا ترافیکی را در این شهرستان بهره برداری کرد.

 حسینی نماینده تفرش فراهان آشتیان هم در این جلسه گفت : با توجه به شرایط اقلیمی که در شهرستان تفرش ، فراهان و آشتیان وجود دارد و تمرکز جمعیت روستایی در این مناطق نیازمند این بودیم که تمرکز شبکه های اینترنت ، تلفن همراه، تلفن ثابت را در این سه شهرستان پیگیری کنیم.

همچنین آذری جهرمی با حضور بر مزار شهدای گمنام شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. 

جلسه وزیر ارتباطات با مسئولان شهرستان تفرش جلسه وزیر ارتباطات با مسئولان شهرستان تفرش

نظر شما