شناسهٔ خبر: 34704652 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور وزیر ارتباطات؛

افتتاح طرح های مخابراتی در ساوه

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعدادی از طرح های حوزه زیرساخت و ارتباطی در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

افتتاح طرح های مخابراتی در ساوهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ آذری جهرمی گفت: این طرح ها بخشی از طرح ملی تامین زیرساختهای مخابراتی کشور بود که با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 

آذری جهرمی افزود: یک مسیر ترانزیتی مهم با استفاده از تجهیزات ایرانی افتتاح شد که 9 و شش دهم ترابیت ظرفیت با 96 کانال 100 گیگ دارد. 

وی ادامه داد: این سیستم انتقالی از پایه در کشور طراحی شده و با راه اندازی این مسیر ظرفیت شبکه ملی اطلاعات از مسیر تهران به اصفهان که از ساوه عبور می کند تقویت می شود.

اذری جهرمی همچنین در نشست شورای هماهنگی ICT استان مرکزی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های مخابرات در این شهرستان، گفت: ظرف سه ماه آینده تلفن ثابت شهرک‌های جدید ساوه باید انجام شود

وی با بیان اینکه پوشش‌‌دهی تمام نقاط کور شهرستان ساوه باید برطرف شود، افزود: دو سایت تلفن همراه و ایرانسل نیز باید تا سه ماه آینده در ساوه انجام شود و سه سایت دیگر نیز باید ارتقا پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشکلات بودجه‌ای اشاره کرد و افزود: بودجه وزارتخانه 4 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که 500 میلیارد تومان آن هزینه‌های جاری است، بنابراین چبزی برای اجرای پروژه‌ها نمی‌ماند.

آذری جهرمی بیان کرد: افزایش ارز شوک بزرگی بود، ما برخلاف دیگر ادارات، با افزایش ارز کالایی گران نکردیم و دست در جیب مردم نکرده و سعی کردیم بروکراسی اداری را کم کنیم.

وی ادامه داد: به جای جدب نبرو ارائه خدمات به مردم اولویت وزارتخانه بوده و با وجود اینکه 2 هزار بازنشسته داشتیم ولی جدب نیرو نداشته‌ایم.

استاندار مرکزی  نیز با اشاره به اینکه سفر وزیر ارتباطات به استان قطعا منشأ تحولات خوبی در حوزه ارتباطی و مخابراتی خواهد شد، گفت: ساوه و زرندیه یک مجموعه کامل و دو بال توسعه استان مرکزی به شمار می‌روند و باید مشکلات زیرساختی آن در راستای توسعه متوازن برطرف شود.

آقازاد افزود: صنعت مستقر در این دو شهرستان به عنوان مزیت برتر نیازمند امکانات زیرساختی همچون آب، برق و مخابرات است و باید برای توسعه صنعت و اقتصاد در این مناطق زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران بروز نکند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای اداره مخابرات ساوه به مدیریت شهرستان از جمله ضرورت‌هاست تا نیازهای مخابراتی با تفویض اختیار کامل در سطح شهرستان انجام شود، افزود: تاسیس اداره ارتباطات و فناوری ارتباطات در ساوه نیز از جمله درخواست‌های مدیریت استان و مطالبات مردم است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سیاست دولت مهاجرت معکوس به روستاهاست، گفت: باید بستر استفاده کامل از خدمات ارتباطی در روستاها ایجاد شود که این امر قطعا ماندگاری در روستاها و عدم مهاجرت به شهرها را رقم می‌زند.

<div id="video-display-embed-code_3831062"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2498927/3831062?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما