شناسهٔ خبر: 34710515 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه اینترنت روستایی عاملی برای مهاجرت معکوس است

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت:‌ توسعه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات در روستاها به خصوص در شهرستان مهاجرپذیر ساوه عاملی برای مهاجرت معکوس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،‌ «سید علی آقازاده» روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی ICT استان مرکزی  که با حضور وزیر ارتباطات در ساوه برگزار شد،‌ افزود: سیاست دولت تدبیر و امید  بر توسعه زیرساخت های مخابراتی و اینترنتی در رستاها  است.

وی بیان کرد: امید است با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان  تحول و توسعه زیرساختی در بخش آ.تی رخ دهد و حوزه شهری، صنعت و بخش های روستایی و کشاوری متناسب با کارویژه ها و جایگاه خود از مزایای مخابراتی و زیرساخت های فناوری بهره ببرند.

استاندار مرکزی توضیح داد:  ساوه و زرندیه از مهم ترین شهرستان های استان مرکزی محسوب می شوند و نیاز است که برای بهبود مناسبات آن ها در راهبردهای توسعه مشکلات زیرساختی ارتباطاتی و مخابراتی حل شود.
 آقازاده گفت: صنایع مستقر در شهر صنعتی کاوه، بخش نوبران، شهرک صنعتی مامونیه و برخی نقاط دیگر نیازمند توسعه زیرساخت ها به ویژه در زمینه فیبر نوری است.
 وی ادامه داد: تاسیس و استقرار نمایندگی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و همچنین ارتقای اداره مخابرات ساوه به مدیریت از خواسته های به حق مردم این شهرستان است.
استاندار مرکزی گفت: سیاست دولت استقرار امکانات در روستاها با هدف مهاجرت معکوس است و در این زمینه توسعه اینترنت، تلفن ثابت و تقویت پوشش تلفن های همراه در مناطق روستایی ضرورت دارد.
 آقازاده از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که نسبت به تقویت پوشش آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه در جاده های  حوزه های استحفاظی استان مرکزی به وی‍ژه شهرستان ساوه مساعدت کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز در این نشست گفت: با اینکه تحریم های ظالمانه فشارهایی را در پی داشته اما با وفاق و همدلی میان مسئولان می توان از نبوغ جوانان ایرانی و توانایی های داخلی برای رفع کاستی و مشکلات کشور به ویژه در حوزه ارتباطات و مخابرات استفاده کرد.

«محمد رضا منصوری» اظهار داشت:  ساوه و زرندیه از نظر وسعت و جمعیت و ماهیت صنعتی در استان مرکزی برجسته هستند و افق توسعه برای این شهرستان ها  باید ترسیم شده و با نگرش راهبردی مشکلات و چالش ها سامان داده شود.

وی  افزود:‌ وزارت ارتباطات تنها حوزه ای است که در ساوه  نمایندگی اداری ندارد و می طلبد با استقرار این تشکیلات زمینه پیگیری امور تقویت شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت های فیبر نوری در روستاهای ساوه و زرندیه ضروری است و این مسئله با توجه به فرآیندهای تولید و اشتغال در روستاها می تواند نتیجه بخش باشد.

منصوری گفت: روستاهای این مناطق نیاز به تامین زیرساخت های سخت افزاری مانند ایجاد دکل های بی.تی.اس، نصب دوربین برای جلوگیری از سرقت ها  دارند.

وی همچنین با اشاره به مواردی از سرقت کابل های ارتباطی در برخی محورهای شهرستان های ساوه و زرندیه اشاره کرد و خواستار چاره اندیشی در این خصوص شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عصر ارتباطات است و نگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان های ساوه و زرندیه در زمینه ایجاد زیرساخت ها و امکانات باید با لحاظ کردن میزان افزایش جمعیت باشد.

طرح مسیر ترانزیتی ترافیک دیتای کشور (DWDM) به منظور تقویت تبادل اطلاعات از پایتخت به استان اصفهان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه به استان مرکزی به ساوه، تفرش و اراک سرکشی کرده و علاوه بر شرکت در نشست شورای اداری استان مرکزی شماری طرح آتی را نیز بهره برداری می کند.

/۶۰۱۳/۹۹۲۱

نظر شما