شناسهٔ خبر: 34671100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظارت ۶۶ اکیپ دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در استان

۳۹ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روز عید قربان در استان نظارت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دامپزشکی کرستان به مردم توصیه کرد در روز عید قربان برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی بهتر است ذبح دام در کشتارگاه‌های استان یا زیر نظر اکیپ‌های سیار انجام دهند.
مدیرکل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: جگر دام سبک و سنگین می‌تواند کانون بسیاری از بیماری‌ها باشد بنابراین به همشهریان توصیه می‌شود از خوردن جگر در صورت امکان خودداری کنند و گوشت ذبح را هم ۴۸ ساعت در دمای ۴ درجه سانتیگراد نگه داشته و سپس مصرف کنند.
مجتبی ورمقانی با بیان اینکه ۶۶ اکیپ سیار وثابت دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روز عید قربان در استان نظارت می‌کنند، اضافه کرد: ۳۹ اکیپ سیارو ۲۷ اکیپ ثابت و نیروی مرتبط با دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در روز عید قربان نظارت می‌کنند.
وی یادآور شد: در این طرح ۹ ناظر ذبح شرعی در ۶ کشتارگاه حضور دارند و همچنین ۳۴ دکتر دامپزشک، ۴۷ بازرس بهداشتی گوشت از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ عصر در اجرای این طرح فعالیت دارند.
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری‌های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه ریزی و مکاتبات لازم انجام شده تا نظارت بر ذبح دام‌های نذری به بهترین شکل انجام شود.

انتهای پیام/ت

نظارت اکیپهای ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح قربانی

نظر شما