شناسهٔ خبر: 34648503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

نظارت ویژه دامپزشکی لرستان بر ذبح شرعی دام عید قربان

محمدخانی،از اجرای طرح ویژه نظارتی درآستانه عید قربان خبرداد و گفت: ۳۵ مرکز ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در عید قربان نظارت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «زینب محمدخانی»، امروز(19 مرداد) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان، گفت: طرح ویژه نظارتی دامپزشکی در سراسر شهرستان های استان لرستان اجرایی می شود.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان، با بیان اینکه در این راستا تعداد 35 اکیپ ثابت و سایر دامپزشکی در مناطق مختلف ویژه فروش دام در شهرستان های استان مستقر  می شوند، افزود:  ۱۸ اکیپ سیار، ۱۷ اکیپ ثابت و نیروی مرتبط با دامپزشکی در لرستان مستقر می شوند.

 

وی افزود: اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی استان لرستان، بر ذبح شرعی و بهداشتی دام در روز عید قربان در این استان نظارت می‌کنند.

 

محمدخانی همچنین از استقرار دائم تیم های نظارتی در کشتارگاه های استان خبرداد و افزود: علاوه بر تیم ثابت مستقر در کشتارگاه ها، ۱۳  ناظر ذبح شرعی در ۹ کشتارگاه حضور خواهند داشت و  بر ذبح دام های قربانی در روز عید قربان نظارت خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۳ دامپزشک، ۲۵ بازرس بهداشتی گوشت از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳ عصر در اجرای این طرح فعالیت خواهند کرد.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان، این مهم با رویکرد نظارت شرعی بر ذبح صحیح دام،  ارتقای بهداشت عمومی و پیش گیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو و تب مالت اجرایی می شود.

 

وی اظهار کرد: به مردم توصیه می شود برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، گوشت تازه را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و سپس اقدام به مصرف کنند.

 

محمد خانی، افزود: همچنین به مردم توصیه می شود حتما دام قربانی خود را با مراجعه به کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان و یا مراکز کشتار اضطراری در سطح استان و با نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح کنند.

نظر شما