شناسهٔ خبر: 34646606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقرار 44 اکیپ ثابت و سیار ذبح شرعی در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از استقرار44 اکیپ ثابت و سیار بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی به مناسبت عید سعید قربان در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن شانقی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان ناظرین ذبح شرعی از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ در محل کشتارگاه‌های دام استان مستقر و آماده ارائه خدمات است.

وی اظهار کرد: در روز عید قربان بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در قالب 44 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 71 نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده تمام خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان ارائه خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: محل استقرار اکیپ‌های ثابت ناظر شرعی در میادین دام، کشتارگاه‌ها، شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها هستند و اکیب‌های سیار هم به نقاط مختلف سرکشی دارند.

شانقی افزود: در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF)  از دام به انسان و ابتلای مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت به شهروندان توصیه می‌شود قبل از مصرف گوشت دام‌های قربانی، آن را  به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا۴ درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

وی اظهار کرد: هچنین توصیه می‌شود از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیرطبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خوداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما