شناسهٔ خبر: 34561521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی؛

لزومِ امیدآفریني اطلاع‌رسانی دادگاه‌ مفاسداقتصادی

­وزیر کشور: اطلاع رسانی دادگاه های مفاسد اقتصادی باید در مردم اعتماد، اطمینان و امید ایجاد کند و افکار عمومی آسیب نبیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود: جلسه امروز با حضور اکثریت اعضا تشکیل و گزارشی از مصوبات و پیگیری ها ارائه شد که در خصوص ذخایر گندم و بنادر و تخلیه کالاها با گزارش خوبی مواجه بودیم.
وی در خصوص اطلاع رسانی دادگاه های مفاسد اقتصادی گفت: اصل مبارزه با فساد ؛ امر خوبی است که هم مردم انتظار دارند و هم قدرت بازدارندگی دارد و نشان دهنده عزم نظام و دولت در مبارزه با فساد است اما نوع پردازش اطلاع رسانی و خبری باید در مردم ایجاد اعتماد ، امید و اطمینان کند و افکار عمومی آسیب نبیند و مقرر شد این موضوع با حضور دستگاه ها در کمیته ای بررسی و اعلام نظر شود .
­وزیر کشور گفت: با بازارسازی ها به ویژه در شبکه های خارج از کشور که باعث خروج سرمایه می شوند و ویلا و امکانات در خارج از کشور را تبلیغ می کنند برخورد می شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: سایت هایی اقدام به قیمت سازی می کنند که در جلسه امروز قوه قضائیه گزارش بسیار خوبی ارائه داد و مقرر شد متناسب با سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام شود.
وی گفت: در حوزه بازارسازی ها به ویژه در شبکه های خارج از کشور نیز که به خروج سرمایه منجر می شود ، خرید ویلا یا امکانات در خارج از کشور تبلیغ می شود و در خصوص اقامت های خارج از کشور و روادید تبلیغاتی صورت می گیرد که مقرر شد قوه قضائیه و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به گونه ای اقدام کنند که برخی موارد ممنوعه، کنترل و برخی موارد ساماندهی شود.
وی درباره اعلام قیمت صد کالا نیز گفت: در این جلسه نوع قیمت گذاری مشخص و مقرر شد به گونه ای باشد که مردم به قیمت گذاری ها اعتماد کنند نه اینکه قیمت های اعلام شده با آنچه در بازار است متفاوت باشد و مقرر شد ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت ، معدن و تجارت موضوع را پیگیری کنند.
وزیر کشور درباره قیمت صد قلم کالا نیز گفت: قیمت 16 قلم کالا از 4 تا 25 درصد کاهش و قیمت 14 قلم به همین نسبت افزایش و قیمت بقیه کالاها ثبات داشته است.
رحمانی فضلی افزود: در این جلسه گزارشی در بحث ارز و روند آتی مطرح شد و بانک مرکزی وعده ثبات قیمت ارز و حتی روند کاهشی آن را داد که امیدواریم محقق شود.
وی گفت: در خصوص افزایش قیمت مرغ هم مسئولان جهاد کشاورزی گزارشی دادند و مقرر شد ستاد تنظیم بازار با ذخایری که دارد و با اعمال سیاست ها، موضوع به گونه ای حل و فصل شود که در هفته جاری شاهد ثبات قیمت باشیم.
وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با فعالیت و پاسخ گویی به موقع دستگاه ها ؛ مردم از اوضاع اقتصادی اطمینان حاصل کنند.

نظر شما