شناسهٔ خبر: 34411521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری اجلاس صدا و سیمای کشور‌های عضو اکو به میزبانی رامسر

استاندار مازندران از برگزاری اجلاس صدا و سیمای کشور‌های عضو اکو به میزبانی رامسر خبر داد که در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی جهت تبلیغ این بخش برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، احمد حسین‌زادگان عصر در هشتمین نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه رامسر را به عنوان شهر گردشگری طبیعی داریم و از قبل و بعد انقلاب گردشگران بسیاری را پذیرا بود، اظهار کرد: با توجه به حضور حدود ۴۰ میلیون گردشگر در مازندران باید مردم و دولت با هم گام برداریم تا صنعت گردشگری به توسعه برسد.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری مردم و دولت آنها را  بالفعل کرده و گردشگری را رونق دهیم و از این طریق نشاط اجتماعی به وجود آوریم.

استاندار مازندران از برگزاری اجلاس صدا و سیمای کشور‌های عضو اکو به میزبانی رامسر خبر داد که در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی جهت تبلیغ این بخش برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیوند بسیاری از بخش‌ها به صنعت گردشگری به وجود بیشترین تعداد بقعه‌ها، امامزادگان و اوقاف در استان  اشاره کرد و افزود: از وجود این ظرفیت‌ها می‌توان در جهت گردشگری مذهبی بهره برد.

حسین‌زادگان ادامه داد: بافت‌های با‌ارزشی در روستا و شهر است که اگر همه را به نام بافت فرسوده بیان کنیم اشتباه بوده در صورتی که می‌توان از آنها به صورت بهینه استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: پیش‌نیاز استفاده از دریا، ایجاد اسکله، حفظ رودخانه‌ها و لایروبی‌ آنها است و ایجاد اسکله در دریا نه‌ تنها به معنی نابودی دریا نبوده بلکه با حفظ منابع زیست‌محیطی توجه به آن محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مجتمع‌های دولتی سوهان روح مردم شدند، گفت: با افزودن اسم فرهنگی و علمی به ساخت و ساز پرداختند.

 سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز  گفت: قدمت هزاران ساله رامسر بر کسی پوشیده نیست و ثبت جنگل‌های هیرکانی مازندران ظرفیت گردشگری مازندران را نشان می‌دهد.

وی که این ثبت را اقدامی بزرگ دانست، اظهار کرد: قله دماوند، باغ ۳۳ هکتاری رامسر و چشمه سورت ساری، غار سپهبد سوادکوه نیز ظرفیت ثبت جهانی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به مظلوم بودن حوزه صنایع دستی، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از محصولات صنایع دستی مازندران از چوب است، امیدواریم استفاده از چوب برای صنعت‌گران تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرودگاه رامسر بتواند ارتقا یابد توسعه گردشگری رامسر که ۷۰ درصد حمل‌و‌نقل گردشگری امروزه به صورت هوایی انجام می‌شود بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/ج/و

نظر شما