شناسهٔ خبر: 34411051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

داشتن اقامتگاه برای دولتی‌ها ممنوع!/ اجرای 180 هزار میلیارد پروژه در حوزه گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ۱۸۰ هزار میلیاردتومان پروژه در کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست، گفت: داشتن اقامتگاه برای سازمان‌های دولتی خلاف قانون بوده و همه مدیران در واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، علی‌اصغر مونسان عصر امروز در هشتمین نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن ابراز امیدواری برای رونق صنعت گردشگری، اظهار کرد: گردشگری فرابخشی است و شامل همه حوزه‌ها می‌شود پس باید در این زمینه همه کمک کنند و در کنار هم باشند.

وی افزود: گردشگری یکی از مزیت‌های بزرگ کشور است که در گذشته و اکنون به میزان کافی به آن توجه نشده است.

مونسان سه مزیت بزرگ کشور را وجود منابع نفت و گاز، گردشگری و بخش معدن عنوان و اضافه کرد: حوزه گردشگری با حداقل توجه قابلیت بسیاری برای رقابت با رقبای منطقه‌ای را دارد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری صنعتی نوظهور است و شخص رئیس جمهور توجه ویژه‌‌ای به این بخش دارد، تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود 7.4 درصد و سال ۹۷ که تحول بسیار خوبی ایجاد شد  و حدود 7.8  درصد ورود گردشگر داشتیم که تلاش داریم آن را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست، گفت: آینده خوبی را سرمایه‌گذاران رقم خواهند زد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال موضوع بسیار مهمی است که در اولویت بالایی قرار دارد، خاطر‌نشان کرد: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و خود را مرتبط بدانند که برای مازندران خدا موهبت‌های بسیاری را قرار داده که می‌توان از آنها بهینه استفاده کرد.

مونسان با تاکید بر اینکه در مازندران گردشگری انفرادی در حال اتفاق است، گفت: باید تلاش شود ویلاسازی محدود شده و با ساخت هتل‌ها گردشگری داخلی و خارجی به صورت تور انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حدود ۲ هزار پروژه در حال انجام است، اظهار کرد: کشور ما تاریخی است که وجود آثار باستانی نیازمند مرمت و بازسازی است.

داشتن اقامتگاه برای سازمان‌های دولتی خلاف قانون بوده و همه مدیران در واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی کمک کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دستور ویژه رئیس جمهور و وزیر نیرو و تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر ساخت پروژه‌های گردشگری در حاشیه سدها‌، رودخانه‌ها و آببندان‌ها اشاره کرد و افزود: داشتن اقامتگاه برای سازمان‌های دولتی خلاف قانون بوده و همه مدیران در واگذاری اقامتگاه‌های دولتی به بخش خصوصی کمک کنند.

مونسان به باغ ۳۳ هکتاری رامسر که هدف حفاظت کردن آن است اشاره کرد و افزود: برای آن طرحی آماده شده و اتفاقات خوبی در آینده خواهد افتاد که به‌زودی اجرا می‌شود.

وی در زمینه ساختمان نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی رامسر در باغ ۳۳ هکتاری اشاره کرد و افزود: اگر ساختمان نیمه‌کاره هم به صورت موزه یا فرهنگسرا ایجاد شود مشکلی نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان گفت: اگر فرودگاه رامسر بتواند ارتقا یابد توسعه گردشگری رامسر که ۷۰ درصد حمل‌و‌نقل گردشگری امروزه به صورت هوایی انجام می‌شود بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/و

نظر شما