شناسهٔ خبر: 34410308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقامتگاه‌های دولتی رقبای هتلدار‌ها شده اند

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: اقامتگاه‌های دولتی رقبای هتلدار‌ها شده اند و باید هرچه سریع‌تر با آن‌ها مقابله و شرایط واگذاری آنها را فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مازندران که به میزبانی رامسر برگزار شد با بیان اینکه اقامتگاه‌های دولتی رقبای هتلدار‌ها شده اند و باید هرچه سریع‌تر با آن‌ها مقابله و شرایط واگذاری آنها را فراهم  کرد گفت: دستگاه‌های دولتی در کنار نام اماکن خود عناوین آموزشی و پژوهشی گذاشته اند که بزودی در مکاتبه‌ای با رییس جمهور با اینگونه اماکن برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه اقدامات این سازمان باید فرابخشی باشد گفت: گردشگری یکی از مزیت‌های مهم‌کشور است که به میزان کافی بدان توجه نشده است.

مونسان افزود: بسیاری از مدیران به دنبال پتروشیمی و صنعت هستند، اما در دراز مدت مشخص شد که ایجاد این کارخانه‌ها به ضرر است،معدن، گردشگری و نفت سه مزیت اصلی و بزرگ کشور است که در حوزه گردشگری قابلیت رقابت با دنیا را داریم.

او با اشاره به اینکه شخص رییس جمهور توجه ویژه‌ای به گردشگری دارند افزود: گردشگری خارجی رشد بسیار خوبی در کشور داشته است و گردشگری داخلی نیز رونق دارد.

مونسان گفت: نیاز به ۲۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در کشور داریم تا به جایگاه اصلی برسیم که هم‌اکنون هزار و ۹۰۰ پروژه با حجم‌ عددی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان درحال اجرا است و روز به روز اقبال سرمایه گذاران به بخش گردشگری درحال افزایش است.

او افزود: سال گذشته ۲۰۰ هزار شغل در حوزه گردشگری در کشور ایجاد شد که از این تعداد ۱۲۲هزار شغل در بخش سرمایه گذاری‌ها، ۱۴ هزار شغل در امر بهره برداری‌ها، ۵۵ هزار شغل در حوزه صنایع دستی و ۱۲ هزار شغل در بخش میراث فرهنگی تفکیک شد.

رییس سازمان گردشگری کشور افزود: ایران کشوری با بافت تاریخی است که ۲ هزار پروژه عمرانی و مرمتی در حوزه میراث فرهنگی با وجود مشکلات مالی هم اکنون در حال انجام است.

او دربخش دیگری از سخنان خود در این نشست در خصوص باغ ۳۳ هکتاری رامسر نیز گفت: ما قصد مقابله با باغ ۳۳ هکتاری نداریم و هدفمان صیانت از این باغ است و اگر جلویش را نمیگرفتیم تا الان ویلاسازی و تخریب شده بود.

مونسان  با بیان اینکه طرح این باغ آماده شده است و اعلام میکنم از همین فردا شروع به احیا کنید افزود: پروژه نیمه کاره داخل باید از حالت اداره خارج شود و به یک فضای عمومی تبدیل شود، ولی با ایجاد اداره در این مجتمع مخالف هستیم.

مونسان گفت: فرودگاه رامسر اگر ارتقا پیدا کند بسیار به گردشگری غرب مازندران کمک می‌کند و باید در اولویت قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه برای زیرساخت جنگل دالخانی امسال تامین اعتبار میکنیم تا اقدامات لازم انجام شود افزود: دستور قلعه مارکوه را امروز میدهم تا کار‌های مرمت آن انجام شود
 
انتهای پیام/س
 

برخورد  با اقامتگاه‌های دولتی در مازندران

نظر شما