شناسهٔ خبر: 34407162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توجه به دریا با ایجاد اسکله

استاندار مازندران در نشست مشترک اقتصادمقاومتی در رامسر گفت: ایجاد اسکله تخریب دریا نیست بلکه توجه به دریا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، استاندار مازندران در نشست ستاد اقتصادمقاومتی که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به میزبانی رامسر برگزار شد گفت: گردشگری زمانی به توسعه می‌رسد که مسیولان و جوامع محلی باهم حرکت کنند.

احمد حسین زادگان افزود: بوم گردی ظرفیت مهم روستا‌های مازندران است که مورد حمایت رییس سازمان نیز است و انتظار داریم اجلاس بین المللی این حوزه در استان مازندران برگزار شود.

وی پیوست گردشگری در پروژه‌های مختلف استان را بسیار مهم برشمرد و گفت:گردشگری مذهبی با توجه به وجود بیشترین امامزاده‌ها در مازندران میتواند رونق بگیرد

وی افزود: تلقی کردن بافت‌های با ارزش به بافت فرسوده ظلم به میراث است و باید این بافت‌های با ارزش را با معمای سنتی خود که با فرهنگ و سنن ما گره خورده حفظ کرد.

حسین زادگان به حوزه گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: ایجاد اسکله تخریب دریا نیست بلکه توجه به دریا است.

وی افزود: اجلاس صداوسیمای کشور‌های عضو اکو به میزبانی رامسر به زودی برگزار خواهد شد که در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی را جهت تبلیغ این بخش برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه برخی مجتمع‌های دولتی سوهان روح مردم شده است از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: در کنار اسم مجتمع‌های تفریحی کلمه علمی یا آموزشی اضافه کرده اند و به ساخت و ساز میپردازند.

استاندار مازندران افزود: به عنوان نماینده دولت آزادسازی‌ها را به جد پیگیر و اقدامات قانونی را درحال انجام هستیم

حسین زادگان گفت: صفی آباد‌های زیادی در مازندران وجود دارد که میتواند با یک دستور آزاد و در اختیار مردم قرار بگیرد

وی به باغ ۳۳هکتاری رامسر اشاره کرد و گفت: رفع مشکل این باغ مطالبه مردمی است و باید با مجوزات و دستورات لازم سازمان هرچه سریع‌تر رفع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هم در این نشست ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی را اقدامی بزرگ دانست و گفت: قله دماوند، باغ ۳۳هکتاری رامسر و چشمه سورت ساری و غار اسپهبد سوادکوه نیز ظرفیت ثبت جهانی دارند.

فرزانه با بیان اینکه بسیاری از صنایع دستی مازندران از چوب ساخته می شود این حوزه را بسیار مظلوم دانست و گفت: مشکلات پیش روی فعالان این صنعت باید مرتفع شود.

نظر شما