شناسهٔ خبر: 34230579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد

هوشمندسازی فرایند صدور پروانه ساخت و ساز تا پایان سال

نورا حسینی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از هوشمندسازی فرایند صدور پروانه ساخت و ساز تا پایان سال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا گلپایگانی در صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در برنامه پنج ساله سوم توسعه به هوشمند سازی فرآیند صدور پروانه تاکید شده است، اظهار کرد: از سال گذشته این مهم در دستور کار قرار گرفت و حتی آسیب شناسی در مورد فرآیند صدور پروانه انجام شد.

وی ادامه داد: این آسیب شناسی یک اتفاق مهم و گام اساسی در راستای شفاف سازی و هوشمند سازی بود و مواردی که مورد نقض بود را اصلاح کردیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش‌هایی از مراحل تشکیل پرونده و ثبت آن از یک ماه گذشته الکترونیکی شده است، عنوان کرد: از یک ماه پیش ثبت درخواست اینترنتی آغاز شده و توسط شهروند متقاضی در سامانه شهرسازی ثبت می‌شود و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی ثبت درخواست کنند و بعد از کامل شدن مدارک، قرار بازدید از ملک گذاشته می‌شود.

به گفته گلپایگانی دو مرحله ثبت درخواست و صدور پروانه الکترونیکی شده است و هوشمندسازی سامانه کاملاً منطبق بر طرح تفضیلی قرار داده شده؛ به گونه‌ای که مشخصات پهنه باید کاملاً منطبق بر نقشه و پروانه باشد.

وی ادامه داد: با همکاری که با سازمان فناوری شهرداری تهران انجام داده‌ایم از یکم مرداد ماه نقشه ساختمانی کاملاً منطبق بر طرح تفضیلی می‌شود و سطح اشتغال، تعداد طبقات، کاربری و غیره منطبق بر پهنه است و در غیر این صورت سامانه پیغام خطا می‌دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه تا آخر سال هوشمندسازی صدور پروانه محقق می‌شود، تصریح کرد: هوشمندسازی یک ضرورت است، اما باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود.

وی در واکنش به برخی از انتقادات مبنی بر اینکه میزان نارضایتی مردم از معاونت شهرسازی زیاد است، افزود: براساس اعلام سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بیشترین نارضایتی از شهرداری در بحث نگهداشت و نظافت شهر است و میزان رضایت از شهرسازی نمره قابل قبولی دارد.

گلپایگانی گفت: بحث برون سپاری به دفاتر خدمات الکترونیک یک مسئله اصلی است، با دانشگاه علم و صنعت در راستای آسیب شناسی برون سپاری به دفاتر خدمات الکترونیک طرح مشترکی را داریم و امیدواریم تا پایان سال هوشمندسازی محقق شود.

نظر شما