شناسهٔ خبر: 34219970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیشترین گلایه شهروندان مربوط به حوزه نگهداشت شهر است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: برخلاف اعلام برخی مسؤولان بیشترین گلایه شهروندان از شهرداری مربوط به حوزه نگهداشت شهر است نه حوزه ساخت و ساز.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرایند هوشمند سازی صدور پروانه ساخت از سال قبل آغاز شده است و ما پیش از این گزارشی از فرآیندهای اجرایی آن ارایه کردیم.

وی افزود: در این آسیب‌شناسی گام‌های اصلی موجود را بررسی کردیم و هر کدام را به سمت فرآیندهای اصلاحی بردیم و کار تخصصی روی آن انجام دادیم.

گلپایگانی گفت: از یک ماه قبل ثبت درخواست اینترنتی از سوی شهروندان محقق شده است و شهروند می تواند بدون مراجعه به دفاتر و یا حتی شهرداری درخواست و مدارک خود را بارگذاری کند.

معاون معماری و شهرسازی تصریح کرد: تأیید نقشه ها در فرآیند صدور پروانه‌ها وقت گیر بود اما هشت هزار نقشه بررسی شد و حدود ۲۰۰ نقشه دارای کیفیت از آن استخراج شد.

وی ادامه داد: مسؤولیت بررسی کیفیت نقشه ساختمانی با مهندس طراح است و مدت زمان آن را تلاش کردیم تا کاهش بدهیم.

گلپایگانی گفت: فرآیند کنترل نقشه‌ها از اول مرداد ماه آغاز می شود و اگر نقشه‌ای همخوانی با طرح تفصیلی نداشته باشد مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: تمام گام‌های کوتاه شدن پروسه اخذ پروانه طی شده است و در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: اینکه شهرداری در برنامه سوم پنج ساله موظف به هوشمندسازی پروسه صدور پروانه ساخت شده است در حال رخ دادن است.

گلپایگانی گفت: این ضرورت انکار ناپذیر است و حتما رخ می‌دهد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بیشترین نارضایتی شهروندان از شهرداری مربوط به حوزه ساخت و ساز نیست و این موضوع به اشتباه از سوی آقای سالاری مطرح شده است.

وی افزود بیشترین نارضایتی مردم از شهرداری به حوزه نگه داشت و تمیزی شهر تهران باز می‌گردد که این آمار از سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ استخراج شده است.

انتهای پیام/

نظر شما