شناسهٔ خبر: 34221187 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلیات ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران با حداکثر آرا کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی را به تصویب رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی در دستور کار جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: بر خلاف اعلام برخی از مسئولان، بیشترین گلایه شهروندان از شهرداری مربوط به نگهداشت شهر است.

او افزود: بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده بررسی کردیم که هر کدام از فرآیند‌های اصلاحی باید به چه سمتی برود و چه کار تخصصی روی آن انجام شود.

گلپایگانی گفت: ثبت درخواست اینترنتی از یک ماه قبل محقق شده است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر و یا حتی شهرداری درخواست و مدارک خود را بارگذاری کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تأیید نقشه‌ها در فرآیند صدور پروانه‌ها وقت‌گیر بود، اما در همین زمان نیز ۸ هزار نقشه بررسی شد و حدود ۲۰۰ نقشه دارای کیفیت از آن برداشت شد.

او افزود: فرآیند کنترل نقشه‌ها از اول مرداد ماه آغاز می‌شود و اگر نقشه‌ای با طرح تفصیلی همخوانی نداشته باشد، مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تمام گام‌ها برای کوتاه شدن پروسه اخذ پروانه طی شده و در حال نهایی شدن است.

گلپایگانی تصریح کرد: اینکه شهرداری در برنامه سوم پنج ساله موظف به هوشمندسازی مسیر صدور پروانه است، در حال انجام و نهایی شدن است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: بیشترین نارضایتی شهروندان از شهرداری مربوط به حوزه ساخت و ساز نیست و این گلایه‌ها بیشتر در موضوع نگهداشت شهر است.

پس از اظهار نظر معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران محمد سالاری عضو شورای شهر تهران گفت: اگر معاون معماری و شهرسازی قبول ندارد که نارضایتی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد، خود این طرز فکر مشکل‌زاست، زیرا بیشترین شکایات در دهه گذشته مربوط به حوزه ساخت و ساز بوده است.

سالاری گفت: طبق آمار‌ها تخلف‌های زیادی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد و سامانه ۱۸۸۸ سامانه‌ای نیست که مشکلات فنی و ساختمانی در آن مطرح شود.

پس از اظهار نظر محمد سالاری به عنوان مخالف کلیات طرح رأی‌گیری، تصویب کلیات لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی در صحن شورای شهر تهران انجام شد و با ۱۷ رأی موافق کلیات این لایحه به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما