شناسهٔ خبر: 34030477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شاخص بودن دانشگاه یاسوج در رشته های شیمی

خبرگزاری صداوسیما

در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی شانگهای، دانشگاه یاسوج در رشته های شیمی و مهندسی شیمی در دنیا شاخص شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رئیس دانشگاه یاسوج در جلسه با مدیران ارشدشاخص بودن دانشگاه یاسوج در رشته های شیمی و مهندسی شیمی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: دانشگاه یاسوج دارای رتبه 10 در بین دانشگاههای کشور است و در بسیاری از رشته ها از دانشگاههای بزرگ کشور نیز جلوتر است.
دکتر عریان افزود: در جدیدترین رتبه بندی شانگهای،(رتبه بندی شانگهای یکی از رتبه بندی های مطرح و معتبر در ارزیابی دانشگاه های جهان است) دانشگاه یاسوج در رشته های شیمی و مهندسی شیمی در دنیا شاخص شده است.
وی ادامه داد: در سال 97 نیز یکی از اساتید دانشگاه یاسوج در بین دانشمندان نیم درصد پراستناد دنیا قرار داشت در حالی که بسیاری از دانشگاههای باسابقه در این آمار جایی نداشتند.
وی دانشگاه یاسوج را از دانشگاههای بالنده و در حال رشد معرفی کرد و ادامه داد: این رشد و توسعه بایستیشاخص بودن دانشگاه یاسوج در رشته های شیمی و مهندسی شیمی بیش از پیش در خدمت جامعه و رفع مشکلات آن باشد.
دکتر عریان گفت: این دانشگاه در سال 96 تنها 7 قرارداد پژوهشی داشت که این این رقم در سال 97 به 51 قرارداد رسید و معتقدیم با توجه به پتانسیل بالایی که در دانشگاه وجود دارد تا 4 برابر این رقم نیز می توان رسید.
وی به رشته های متنوع و مورد نیاز صنعت نفت و گاز در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و افزود: علاوه بر وجود دانشکده نفت و گاز، بسیاری از رشته های مورد نیاز صنعت نفت در این دانشگاه وجود دارد که اساتید آن می توانند مشکلات حوزه نفت را در زمینه های مختلف برطرف کنند.
دکتر عریان اضافه کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته ای است که می تواند نیاز صنعت را نیز جوابگو باشد.
مدیر امور فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی هم به نیازهای شرکت زاگرس جنوب اشاره کرد و گفت: در زمینه های پژوهشی و خدمات مهندسی می توانیم از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه یاسوج بهره ببریم.
کمال بلندپرواز افزود: این شرکت در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می کند و در آینده ای نزدیک نیز استان چهارمحال و بختیاری را زیر پوشش فعالیتهای خود قرار می دهد.
کمال بلندپرواز ادامه داد: 30 درصد از مجموع گاز تولیدی کشور در زاگرس جنوبی تامین می شود و 270 حلقه چاه فعال در 9 میدان نفتی زیر نظر این شرکت فعالیت می کنند.
وی به برنامه های  این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ با دانشگاههای بومی در منطقه از جمله سیاستهای مهم شرکت نفت است.
مدیرفنی شرکت زاگرس جنوبی ادامه داد: کارآموزی دانشجویان و همچنین حمایت از پایان نامه های دانشجویی در زمینه مشکلات شرکت می تواند از دیگر مفاد این تفاهمنامه باشد.
وی از اساتید دانشگاه یاسوج برای بازدید از مناطق عملیاتی دعوت کردتا از نزدیک با مشکلات آشنا شده و در رفع آنها کمک کنند.
در این جلسه مدیران شرکت زاگرس جنوبی و برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت تخصصی در خصوص مباحث مشترک تبادل نظر کردندهمچنین اعضای این جلسه از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج بازدید کردند.

نظر شما