شناسهٔ خبر: 33877713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها

خبرگزاری صداوسیما

دومین روز آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در گروه های آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ی سازمان سنجش در استان گفت :دردومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها کهگیلویه وبویر احمد ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب شامل ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در گروه تجربی و ۱۶۰۰ داوطلب هم در گروه زبان‌های خارجه در دو نوبت صبح و عصر با هم رقابت می کنند.
باقری افزود: از مجموع گروه تجربی بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ داوطلب در مرکز استان و مابقی در دیگر نقاط استان در این آزمون شرکت کردند.
مدیر آموزش دانشگاه یاسوج افزود: بر اساس مصوبه‌ی مجلس امسال نخستین بار ۸۵ درصد داوطلبان به استناد سوابق تحصیلی در همه‌ی دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند و تنها ۱۵ درصد با حضور در آزمون سراسری با هم رقابت می‌کنند
وی گفت: دیروز هم در گروه ریاضی، علوم انسانی و هنر هم ۷ هزار و ۴۰۰ داوطلب شرکت کردند.
بگفته‌ی باقری نتایج اولیه در دهه‌ی دوم مرداد و نتایج نهایی نیمه‌ی دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

فرماندار گچساران نیز گفت: دومین روز برگزاری بزرگ‌ترین آزمون علمی کشور از ساعت ۸ صبح امروز برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با شرکت بیش از ۲ هزار و ۲۰۲ داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دوگنبدان برگزار شد.
خوان پایه افزود: رشته تجربی با دو هزارو ۲۰۲ داوطلب بیشترین و رشته هنر با ۱۷۷ داوطلب کمترین شرکت کننده را در گچساران دارند.
عصر امروز نیز آزمون گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3692602"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2467383/3692602?width=400&height=300"></script></div>
دانلود
دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها دومین روز برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها

نظر شما