شناسهٔ خبر: 33925032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل استاندارد

محصولات لبنی خارج از یخچال نخرید

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد توصیه کرد: مردم از خرید محصولات لبنی خارج از یخچال خودداری کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل استاندارد وتحقیقات صنعتی این استان گفت: همزمان با فصل گرما، میزان مصرف فرآورده‌های لبنی، بیشتر می‌شود و شهروندان باید در خرید این کالاها دقت کافی را لحاظ کنند.
رحمتی با تاکید بر اینکه شیر و فرآورده‌های آن مشمول مقررات استاندارد اجباری است افزود: این محصولات علاوه بر داشتن نشان استاندارد با کد ده رقمی باید با شیوهای صحیح حمل، نگهداری، عرضه و مصرف شود.
وی ادامه داد: عمده فروشان و مراکز عرضه موظفند برای حفظ کیفیت و سلامت محصولات لبنی دارای علامت استاندارد، این محصولات را در شرایط دمایی مناسب و در یخچال با حداکثر دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری کنند.
مدیر کل استاندارد استان اضافه کرد: مصرف کنندگان این کالاها باید دقت داشته باشند در صورتی که این کالاها خارج از یخچال یا در دمای بیش از 4 درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود از خرید آنها خودداری شود.
رحمتی گفت:عمر محصولات لبنی محدود بوده و باید در یخچال‌های مناسب و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شوند زیرا شیر به دلیل داشتن ترکیباتی مانند قند، چربی، پروتئین و مواد معدنی مستعد برای رشد میکروب‌ها است.

نظر شما