شناسهٔ خبر: 33694722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کنکور ۹۸ در چرام؛

رقابت ۷۳۱ نفر در کنکور ۹۸ چرام

خبرگزاری صداوسیما

تعداد داوطلبان آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۳۹۸ شهرستان چرام در مقایسه با پارسال 36 نفر افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رئیس آموزش وپرورش شهرستان چرام، در جلسه شورای آموزش و پرورش که با موضوع برگزاری کنکورسراسری برگزار شد گفت: 731 نفر در آزمون سراسری سال ۹۸ در شهرستان چرام نام نویسی کرده اند و از این تعداد 433 نفر زن و 298 نفر مرد هستند.
صدرالله عزیزی افزود : در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 37 داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی 412 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی 197 داوطلب در گروه آزمایشی هنر 28 نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 57 نفر نام نویسی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه ، در این آزمون 238 داوطلب دارای دیپلم نظام جدید ۳-۳-۶ و ۵۴۱ هزار و 493 داوطلب دارای دیپلم ۴ ساله نظام آموزش متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی هستند گفت: با توجه به اینکه همه داوطلبان می‌توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز نام نویسی کنند و برای 731 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.
رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان چرام با اشاره به اینکه، نحوه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، نحوه دریافت و همچنین محل‌های رفع نقص نیز در سایت اینترنتی سازمان سنجش ، اطلاعیه ای منتشر می‌شود گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۹۸ از یک شنبه نهم تیر و از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh..org توزیع می‌شود.
صدرالله عزیزی با اشاره به اینکه ، این آزمون روز‌های پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیر دراین شهرستان و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد گفت: براساس برنامه زمانبندی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه و آزمون گروه هنر نیز بعد از ظهر پنجشنبه ۱۳ تیر برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۱۴ تیر برگزار می‌شود.
فرماندارشهرستان چرام هم در این جلسه بر فراهم نمودن امکانات لازم جهت برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری در شهرستان چرام تاکید کرد و گفت: فرمانداری شهرستان چرام به همراه ادارات ونهادهای مرتبط از جمله اداره برق ، دانشگاه صنعت ومعدن ، آموزش وپرورش ، شبکه بهداشت ودرمان و نیروی انتظامی این شهرستان ، تمامی تمهیدات لازم برای برقراری امنیت ، تامین برق ، حضور گروههای پزشکی وامداد رسان ، تامین سلامت آزمون سراسری وفراهم نمودن مکان های مناسب را اندیشیده اند.
هادی فتاحی اصل به خانواده ها و والدین داوطلبان اطمینان خاطر داد که آزمون کنکور سراسری 98 در شهرستان چرام ، در سلامت کامل وبا کمترین استرس و با فراهم نمودن زمینه مناسب با بهترین کیفیت برگزار شود تا حق ویا حقوقی از داوطلبان تضییع نشود.

نظر شما