شناسهٔ خبر: 33838426 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

يادداشت روز؛

آغاز دهه کرامت

دهه نورانی کرامت «روز‌های مزین به ولادت با سعادت سه نور تابناک از سلاله پاک نبی (ص)» فردا همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

    دهه نورانی کرامت «روز‌های مزین به ولادت با سعادت سه نور تابناک از سلاله پاک نبی (ص)» فردا همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها آغاز می‌شود.
    سرآغاز این فرخنده دهه جشن میلاد کوثری از نور، شفیعه روز جزاء، حضرت فاطمه معصومه (س) است که روز دختر نیز نامگذاری شده است و میانه اش سالروز ولادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ است و پایان نیکوی آن همزمان با سالروز ولادت هشتمین حجت حق، نگین تابان ایران زمین و رضای آل محمد حضرت امام رضا (ع) است.
    دهه کرامت، تجلی روز‌هایی از جشن نور و معنویت، پیام آور جشن و شادی و تداعی کننده رحمت و کرامت خاص پروردگار متعال است که وجود این سه منشا نور را در سرزمین مان مایه برکت و معنویت قرار داده است.
     به شکرانه این عید سراسر نور و شادی، یک دهه است که دهه کرامت برگزار می‌کنیم و میلادشان را به عنوان فرصتی ناب برای عرض ارادت و تکریم ساحت مقدس خاندان پاک و مطهر رسول الله (ص) و تبیین و ترویج فرهنگ رضوی و آموزه‌های فاطمی، میلیون‌ها عاشق و محب آل الله در اقصی نقاط ایران اسلامی و کشور‌های مختلف جهان غنیمت می‌شمریم و با آذین بندی و چراغانی کردن خیابان‌ها و معابر عمومی، عشق و محبت مان را به اهل بیت (ع) را نشان می‌دهیم.
     خبرگزاری صدا و سیما نیز پیشاپیش دهه نورانی کرامت را که زاد روز ولادت پرنور و سرور سه منشاء خیر و رحمت و سه قطب معنوی ایران اسلامی است را به همه به ویژه شیعیان و مسلمانان جهان تبریک و شادباش عرض می‌کند.

    فهيمه عليمرداني  

    خبرنگار  علمي فرهنگي خبرگزاري صدا و سيما 

نظر شما