شناسهٔ خبر: 33839586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مراسم ازدواج 300 زوج در دهه کرامت

به مناسبت دهه کرامت جشن ازدواج 300 زوج در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نماینده آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) در دهه کرامت گفت: یکی از برنامه های امسال آستان حضرت شاهچراغ (ع) برگزاری مراسم جشن ازدواج 300 زوج در حرم مطهر است که کمیته امداد و بسیج، بخشی از هزینه های آنها را متقبل شده اند.

حجت الاسلام احمد سلامی افزود: برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم، برپایی ایستگاه های سلامت و فرهنگ در صحن حرم حضرت شاهچراغ (ع)، برگزاری مراسم جشن تکلیف از دیگر برنامه های این آستان در دهه کرامت است و پارسال نیز مراسم جشن تکلیف برای 8 هزار نفر با اجرای برنامه متنوع شادی آفرین در حرم مطهر برگزار شد.

وی گفت: برگزاری عصر شعر احمدی، برپایی ایستگاههای صلواتی در اطراف حرم و همچنین سطح شهر، ویژه برنامه «کوچ عاشقانه» در شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) برای جمعیتی 5 هزار نفره، از جمله برنامه های دیگر است.

دهه نورانی کرامت «روزهای مزین به ولادت با سعادت سه نور تابناک از سلاله پاک نبی(ص)» فردا همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز می شود.

سرآغاز این فرخنده دهه جشن میلاد کوثری از نور، شفیعه روز جزاء، حضرت فاطمه معصومه (س) است که روز دختر نیز نامگذاری شده است و میانه اش سالروز ولادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ است و پایان نیکوی آن همزمان با سالروز ولادت هشتمین حجت حق، نگین تابان ایران زمین و رضای آل محمد حضرت امام رضا(ع) است.

دهه کرامت را به عنوان فرصتی ناب برای عرض ارادت و تکریم ساحت مقدس خاندان پاک و مطهر رسول الله(ص) و تبیین و ترویج فرهنگ رضوی و آموزه های فاطمی، میلیون ها عاشق و محب آل الله در اقصی نقاط ایران اسلامی و کشورهای مختلف جهان غنیمت می شمریم و با آذین بندی و چراغانی کردن خیابان ها و معابر عمومی، عشق و محبت مان را  به اهل بیت(ع) را نشان می دهیم.

نظر شما