شناسهٔ خبر: 33842496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری ويژه برنامه «دختر ماه» در دهه کرامت/ برپایی جشن میلاد حضرت معصومه(س) در حرم امام رضا(ع)

در بسته خبری دهه کرامت امروز اخباری از جشن 25 هزار نفری «مَه دُخت» در ورزشگاه بزرگ امام رضا(ع) برگزار می‌شود، برپایی جشن میلاد حضرت معصومه(س) در حرم امام رضا(ع) و گلباران حضرت شمس‌الشموس در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، براساس اخبار آستان نیوز، در بسته خبری دهه کرامت امروز اخباری از جشن 25 هزار نفری «مَه دُخت» در ورزشگاه بزرگ امام رضا(ع) برگزار می‌شود، برپایی جشن میلاد حضرت معصومه(س) در حرم امام رضا(ع) و گلباران حضرت شمس‌الشموس در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) منتشر شده است.

جشن 25000 نفری «مَه دُخت» در ورزشگاه بزرگ امام رضا(ع) برگزار می‌شود

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) ویژه برنامه جشن 25 هزار نفری دختران انقلاب با عنوان «مَه دُخت» ویژه دختران و مادران مشهدی تدارک دیده شده است.

فاطمه دژبرد افزود: این جشن به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با مشارکت تربیت بدنی آستان قدس رضوی و معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) پنج‌شنبه 13 تیر ماه مصادف با اول ذی‌القعده در ورزشگاه بزرگ امام رضا(ع) واقع در بلوار خیام از ساعت 17:30 تا 20 همراه با ویژه برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: عموم دختران مشهدی برای شرکت در این جشن بزرگ می‌توانند به پایگاه‌های بسسیج خواهران و مساجد مختلف سطح شهر مشهد مراجعه کنند.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی به برگزاری ویژه برنامه «دختر ماه» اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه کرامت به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) علاوه بر جشن 25 هزار نفری «مَه دُخت»، جشن «دختر ماه» هم ویژه دختران در باغ اردوگاه خاتون توسط این مرکز برگزار می‌شود.

دژبرد افزود: مخاطب برنامه «دختر ماه» دختران 9 و 10 ساله هستند که به همراه مادران خود در این مراسم که جمعه 14 تیرماه تدارک دیده شده، شرکت می‌کنند.

برپایی جشن باشکوه میلاد حضرت معصومه(س) در حرم امام رضا(ع)

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام اینکه برنامه دهه کرامت رضوی با شعار خدمت کریمانه از شامگاه چهارشنبه 12 تیر در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز می‌شود، گفت: مراسم جشن ولادت کریمه اهل بیت(س) در روز و شب میلاد بانوی مهر و وفا، مصادف با 12 و 13 تیرماه، در صحن جامع رضوی و رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد با بیان اینکه مراسم شب میلاد این بانوی گرامی طی دو بخش از ساعت 18 تا 22 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه شب میلاد با قرائت قرآن آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام حیدری کاشانی، سخنران بخش اول مراسم شب میلاد است، در ادامه این برنامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی می‌‏پردازند.

وی ادامه داد: پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله نوری همدانی، بخش دوم مراسم جشن شب میلاد حضرت معصومه(س) با مدیحه‌سرایی، اجرای سرود، تواشیح و سخنرانی حجت الاسلام کاظم راشد یزدی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) نیز مراسم سخنرانی و مولودی‌خوانی از ساعت 8 تا 14 در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم حجج الاسلام سرلک و اسلامی‎فر به سخنرانی و حسن شالبافان و جعفر ملائکه به مدیحه‌سرایی می‏پردازند.

شریعتی‌نژاد گلباران حرم رضوی و تبریک و شادباش بانوان مشهدی به ساحت مقدس امام رضا(ع) را از دیگر ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در مشهدالرضا عنوان کرد و گفت: این برنامه راس ساعت 8 صبح روز میلاد از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه اجرای تواشیح، قرائت زیارت امین الله، تفسیر کوتاه قرآن، معرفی کتاب و مسابقه از دیگر برنامه‌های شب و روز میلاد حضرت معصومه(س) است، ادامه داد: در مراسم شام میلاد نیز حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد به ایراد سخنرانی و مداحان به مدیحه سرایی می‌پردازد.

حرم حضرت شمس‌الشموس در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) گلباران می‌شود

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با اول ذی‌القعده و مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) بارگاه منور حضرت شمس‌الشموس امام علی بن موسی الرضا(ع) با حضور بانوان مشهدی گلباران می‌شود.

سید خلیل منبتی اظهار کرد: این آیین باشکوه همچون سال‌های گذشته در سالروز میلاد خواهر بزرگوار امام رضا(ع) و روز دختر با حضور خیل عظیمی از بانوان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این مراسم که از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز می‌شود، بانوان مشهدی و خدمه همراه با شاخه‌های گل مسیر میدان شهدا را به سمت حرم مطهر رضوی طی می‌کنند  و در طول مسیر گروهی از خادمان حرم رضوی نیز برای استقبال از زائران با دود کردن عود و اسپند حضور دارند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: این کاروان بعد از ورود به بارگاه منور رضوی و اجتماع در رواق امام خمینی(ره) از ویژه برنامه‌های فرهنگی- مذهبی، اجرای گروه تواشیح و مداحی ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) حرم مطهر بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ 70031

نظر شما